1) Με την σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο,
2) την ηλεκτροκίνηση της Χαλκίδας
3) το προαστιακό στο Λάρισα - Θεσσαλονίκη ασφυκτικά γεμάτο,
ένας λογικός άνθρωπος θα εκτιμούσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καλύτερα αποτελέσματα με αύξηση κερδοφορίας, αριθμού επιβατών και φορτίων. Ωστόσο μια σειρά από "στοχευμένες" (;) μετατάξεις μηχανοδηγών και τεχνιτών και άλλων στρατηγικών επιλογών δεν της επιτρέπουν να αυξήσει το μερίδιό της από την πίτα που αντικειμενικά μεγαλώνει. Ίσα ίσα κάθε μέρα διαβάζουμε για νέες καταργήσεις δρομολογίων. Με άλλα λόγια: Τώρα που βρέχει λεφτά εμείς κρατάμε ομπρέλα!
Αναδημοσιεύουμε από το metaforespress:
«Καμπανάκι» της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για τη συρρίκνωση των εγχώριων σιδηροδρομικών μεταφορών. Η ΡΑΣ, στην Έκθεση Πεπραγμένων του 2014, υπογραμμίζει ότι ο όγκος των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, επιβατικών και εμπορευματικών, μειώνεται τα τελευταία χρόνια και σε απόλυτα μεγέθη, αλλά και σε ποσοστό των χερσαίων μεταφορών.
Η μείωση αυτή, πέρα από την επιρροή της οικονομικής κρίσης, δείχνει και ύπαρξη παραγόντων που δημιουργούν προβλήματα στην ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου, ως μέσου μεταφοράς στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή.
Ως συνέπεια αυτών συνιστά και η απροθυμία σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να δραστηριοποιηθούν στον ελληνικό χώρο, παρόλο που στην Ελλάδα, σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών έχουν απελευθερωθεί οι εμπορευματικές από 1.1.2007 και οι διεθνείς επιβατικές μεταφορές από 1.1.2010.
Ενδεικτικό είναι ότι στη Γερμανία δραστηριοποιούνται 311 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και στη γειτονική Βουλγαρία 11 (στην Ελλάδα 2: η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΣΤΑΣΥ).
Παρόλα ταύτα, σύμφωνα με στελέχη της PAΣ, η θέση της Ελλάδας προσφέρει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, κυρίως για εμπορευματικές μεταφορές, λειτουργώντας με τα λιμάνια της, σαν κόμβος για προώθηση προϊόντων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Βασική προϋπόθεση αποτελεί η αναβάθμιση των υποδομών των βασικών ελληνικών λιμένων, καθώς και του κεντρικού άξονα των γραμμών μέχρι τα σύνορα, με την Βουλγαρία και την FYROM, αλλά και των αξόνων των κρατών, από τα οποία διέρχονται οι αντίστοιχοι διεθνείς εμπορευματικοί διάδρομοι.
Θετική ένδειξη, προς αυτή την κατεύθυνση, συνιστά ο διπλασιασμός των εμπορευματοκιβωτίων, που μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικά από το λιμάνι του Ικόνιου (Πειραιώς) προς το εξωτερικό, τους πρώτους μήνες του 2015, σε σχέση με αντίστοιχους του 2014.
Ολόκληρη η έκθεση της ΡΑΣ στο επισυναπτόμενο αρχείο.
Πηγή:
- Καμπανάκι της ΡΑΣ για τη συρρίκνωση των σιδηροδρομικών μεταφορών
http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/11772-kampanaki-tis-ras-gia-ti-syrriknosi-ton-sidirodromikon-metaforon.html
2) την ηλεκτροκίνηση της Χαλκίδας
3) το προαστιακό στο Λάρισα - Θεσσαλονίκη ασφυκτικά γεμάτο,
ένας λογικός άνθρωπος θα εκτιμούσε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καλύτερα αποτελέσματα με αύξηση κερδοφορίας, αριθμού επιβατών και φορτίων. Ωστόσο μια σειρά από "στοχευμένες" (;) μετατάξεις μηχανοδηγών και τεχνιτών και άλλων στρατηγικών επιλογών δεν της επιτρέπουν να αυξήσει το μερίδιό της από την πίτα που αντικειμενικά μεγαλώνει. Ίσα ίσα κάθε μέρα διαβάζουμε για νέες καταργήσεις δρομολογίων. Με άλλα λόγια: Τώρα που βρέχει λεφτά εμείς κρατάμε ομπρέλα!
Αναδημοσιεύουμε από το metaforespress:
«Καμπανάκι» της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για τη συρρίκνωση των εγχώριων σιδηροδρομικών μεταφορών. Η ΡΑΣ, στην Έκθεση Πεπραγμένων του 2014, υπογραμμίζει ότι ο όγκος των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, επιβατικών και εμπορευματικών, μειώνεται τα τελευταία χρόνια και σε απόλυτα μεγέθη, αλλά και σε ποσοστό των χερσαίων μεταφορών.
Η μείωση αυτή, πέρα από την επιρροή της οικονομικής κρίσης, δείχνει και ύπαρξη παραγόντων που δημιουργούν προβλήματα στην ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου, ως μέσου μεταφοράς στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή.
Ως συνέπεια αυτών συνιστά και η απροθυμία σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να δραστηριοποιηθούν στον ελληνικό χώρο, παρόλο που στην Ελλάδα, σε εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών έχουν απελευθερωθεί οι εμπορευματικές από 1.1.2007 και οι διεθνείς επιβατικές μεταφορές από 1.1.2010.
Ενδεικτικό είναι ότι στη Γερμανία δραστηριοποιούνται 311 σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και στη γειτονική Βουλγαρία 11 (στην Ελλάδα 2: η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ΣΤΑΣΥ).
Παρόλα ταύτα, σύμφωνα με στελέχη της PAΣ, η θέση της Ελλάδας προσφέρει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, κυρίως για εμπορευματικές μεταφορές, λειτουργώντας με τα λιμάνια της, σαν κόμβος για προώθηση προϊόντων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Βασική προϋπόθεση αποτελεί η αναβάθμιση των υποδομών των βασικών ελληνικών λιμένων, καθώς και του κεντρικού άξονα των γραμμών μέχρι τα σύνορα, με την Βουλγαρία και την FYROM, αλλά και των αξόνων των κρατών, από τα οποία διέρχονται οι αντίστοιχοι διεθνείς εμπορευματικοί διάδρομοι.
Θετική ένδειξη, προς αυτή την κατεύθυνση, συνιστά ο διπλασιασμός των εμπορευματοκιβωτίων, που μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικά από το λιμάνι του Ικόνιου (Πειραιώς) προς το εξωτερικό, τους πρώτους μήνες του 2015, σε σχέση με αντίστοιχους του 2014.
Ολόκληρη η έκθεση της ΡΑΣ στο επισυναπτόμενο αρχείο.
Πηγή:
- Καμπανάκι της ΡΑΣ για τη συρρίκνωση των σιδηροδρομικών μεταφορών
http://www.metaforespress.gr/o-dragster/item/11772-kampanaki-tis-ras-gia-ti-syrriknosi-ton-sidirodromikon-metaforon.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου