Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Τα αίτια της πρόσφατης εκτροχίασης του TGV στο Στρασβούργο

ΓΑΛΛΙΑ: Ο πρόεδρος των SNCF Guillaume Pepy τόνισε την «αυξανόμενη σημασία των οργανωτικών και ανθρώπινων παραγόντων», μετά τη δημοσίευση, στις 19 Νοεμβρίου της πρώτης έκθεσης για το μοιραίο εκτροχιασμό κοντά στο Στρασβούργο στις 14 Νοεμβρίου του TGV κατά την έναρξη δοκιμών για τη Φάση 2 του LGV Est -Européenne. Το ατύχημα στοίχισε τη ζωή σε 11 άτομα, τραυματίζοντας 37 εκ των οποίων τρεις βρίσκονται ακόμη σε κρίσιμη κατάσταση.






Η έκθεση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η βασική αιτία του εκτροχιασμού ήταν η καθυστερημένη πέδησης. Το τραίνο εκτροχιάστηκε  με 243 km / h μετά την είσοδο του σε καμπύλη με ακτίνα 945 m πάνω από ένα κανάλι στο Eckwersheim με 265 χλμ / ώρα, αντί του ορίου των 176 χλμ/ώρα εφαρμόζοντας σε εκείνο το σημείο την δοκιμαστική πορεία. Η προκύπτουσα φυγόκεντρη δύναμη αποσταθεροποίησε το TGV που οδήγησε τα οχήματα αυτά να εκτροχιαστούν, ενώ μερικά βαγόνια έπεσαν στο κανάλι. Η καμπύλη βρίσκεται κοντά στον ανισόπεδο κόμβο μεταξύ LGV Est και της κύριας γραμμής  Παρίσι - Στρασβούργο στο Vendenheim.


Σημειώνοντας ότι το κύριο αίτιο είναι πλέον γνωστό, οι SNCF αναφέρουν ότι δεν έχει βρεθεί κανένα σφάλμα στην κατάσταση ή λειτουργία της υποδομής ή της ίδιας της υπό δοκιμή αμαξοστοιχίας που θα μπορούσε να συμβάλει στην εκτροχιασμό. Ούτε υπήρχαν παρατυπίες στο επιχειρησιακό έλεγχο της περιοχής.

Η έκθεση ανέφερε ότι υπήρχαν επτά άτομα στην καμπίνα του TGV κατά τη στιγμή του ατυχήματος. Οι συντάκτες της υιοθετούν την άποψη ότι αυτό μπορεί να συνέβαλε στη μείωση της απρόσκοπτης θέας του μηχανοδηγού, και την ικανότητα ενός δεύτερου μηχανοδηγού να παρέμβει για να επιβραδύνει το τρένο. Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι επίσης ένας τομέας στον οποίο εστιάζει η επιτροπή το ενδιαφέρον της. Οι δύο μηχανοδηγοί και ο επιθεωρητής έλξης τέθηκαν σε δε διαθεσιμότητα από την SNCF και πιθανόν να ακολουθήσει και ποινική δίωξη.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στις 19 Νοεμβρίου, ο κ. Pepy περιγράφει μια σειρά μέτρων που πρέπει να εφαρμοστούν αμέσως. Αυτές καλύπτουν τέσσερις βασικούς τομείς: τη διαχείριση των δοκιμαστικών δρομολογίων, οργανωτικούς και ανθρώπινους παράγοντες, πειθαρχικές διαδικασίες κατά των ατόμων που εμπλέκονται, καθώς και την ευρύτερη βελτίωση τωνμέτρων ασφάλειας.

Ειδικότερα, περιλαμβάνουν την αναστολή των δοκιμών υψηλής ταχύτητας εν αναμονή της ολοκλήρωσης της έρευνας σχετικά με το πώς γίνεται η διαχείρισή τους, και πολύ αυστηρότερους ελέγχους σχετικά με την πρόσβαση στις αμαξοστοιχίες δοκιμής. Ο κ. Pepy δήλωσε ότι η συνεχιζόμενη έρευνα θα εξετάσει την «ανεύθυνη» παρουσία παιδιών στο τραίνο, καθώς και την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων που βρίσκονταν στην καμπίνα και εκείνων που βρίσκονταν στα επιβατικά βαγόνια.

Επανέλαβε ότι το ατύχημα συνέβη κάτω από ειδικές περιστάσεις μιας δοκιμής πριν από τις τελικές ρυθμίσεις του σιδηροδρομικού δρομολογίου», όπου «ορισμένα από τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας επί της αμαξοστοιχίας απενεργοποιήθηκαν, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες δοκιμές των σιδηροδρομικών συστημάτων».

Οι διαπιστώσεις της έκθεσης έχουν διαβιβαστεί στον εισαγγελέα και στον διευθυντή της BEA-ΤΤ, υπεύθυνο για την εξέταση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων.


Πηγή:
- Late braking caused TGV derailment, says SNCF
http://www.railwaygazette.com/news/news/europe/single-view/view/late-braking-caused-tgv-derailment-says-sncf.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου