Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2018

Γέφυρες και "Γέφυρες" (Δείτε μια θαυμάσια φωτογραφία!!!)

Η φωτογραφία είναι του 
Nikos Karageorgos
:

Στη φωτογραφία βλέπουμε το IC52, Αθηνών-Θεσσαλονίκης, να διέρχεται την γέφυρα των Κυφαίρων. Πίσω η νέα γέφυρα ΣΓ26, της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Λειανοκλαδίου - Δομοκού, η οποία γεφυρώνει το σεισμικό ρήγμα των Σοφάδων και βρίσκεται πάνω από το χωριό Εκκάρα. 



Πίσω από τη νέα γέφυρα απλώνεται ο θεσσαλικός κάμπος και στο βάθος δεξιά διακρίνεται ο χιονισμένος Όλυμπος.


Επικεφαλής βρίσκονται οι Δ/Η ADtranz 220 019 και 220 003 και πίσω τους η Η/Α Hellas Sprinter 120 018, η οποία και θα τεθει επικεφαλής στο ηλεκτροδοτούμενο τμήμα της γραμμής, από τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Στο διπλανό χάρτη βλέπουμε το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου Παλαιοφαρσάλου που είναι και το τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής στον άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης που ακόμη δεν έχει ηλεκτροδοτοθεί. Σήμερα τα δρομολόγια 53 (κατερχόμενη από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα) και 52 (ανερχόμενη από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη) "εκτελούνται" σε όλο το ηλεκτροδοτούμενο τμήμα από Ηλεκτράμαξες που διαθέτουν μεγαλύτερη  ισχύ, ενώ ταυτόχρονα είναι οικονομικότερες και πιο αξιόπιστες. Για περίπου 80 χιλιόμετρα όπου δεν υπάρχει ακόμη εναέριο ηλεκτρικό δίκτυο 25.000volt, η Ηλεκτράμαξα έλκεται από δυο "φίλες" της που τίθενται επικεφαλής της σύνθεσης και λειτουργούν σαν υπηρεσία "πορθμείου" ή "γέφυρας". Στη συνέχεια μόλις φτάσουν ξανά στο σημείο του δικτύου που υπάρχει ο εναέριος αγωγός ηλεκτροκίνησης, οι δυο ευγενικές ντιζελάμαξες που εξυπηρέτησαν την σύνθεση περνώντας την από το ορεινό τμήμα, αποκόπτονται από την κεφαλή της σύνθεσης και η Ηλεκτράμαξα μπορεί πλέον να οδηγήσει το τραίνο στον τελικό προορισμό του. 

Σε όλα τα άλλα δρομολόγια  εκτός των 52/53, στο σταθμό Παλαιοφάρσαλο, γίνεται αποκοπή της ηλεκτράμαξας και αντικατάστασή της ντιζελάμαξα, οπότε ο βόρειος κλάδος εκτελείται με ηλεκτρική ελκτική μηχανή, ενώ ο νότιος κλάδος με ντιζελάμαξες. Θα μπορούσε να γίνει μια ακόμη αλλαγή των ντιζελαμαξών στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου αλλά κάτι τέτοιο θα καθυστερούσε το δρομολογιακό χρόνο με ακόμη 10 περίπου λεπτά για τη δεύτερη αλλαγή ελκτικής μηχανής κάτι που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίμησε να αποφύγει.

Με την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση του νέου τμήματος στην κυκλοφορία δεν θα ξαναδούμε εικόνες σαν και την παραπάνω, αφού πλέον όλες οι αμαξοστοιχίες του κύριου σιδηροδρομικού άξονα θα εκτελούνται αποκλειστικά από ηλεκτράμαξες, με τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
- θα μειώσουν το συνολικό χρόνο ταξιδιού,
- θα αυξήσουν την αξιοπιστία με λιγότερες αστοχίες - καθυστερήσεις,
- θα μειώσουν τα καυσαέρια (αφού οι ηλεκτράμαξες δεν παράγουν τέτοια)
- θα μειώσουν το κόστος ανά επιβατοχιλιόμετρο (το ρεύμα είναι οικονομικότερο από το πετρέλαιο) και τέλος
- θα μειώσουν τις ανάγκες της χώρας σε πετρέλαιο αφού το παραγόμενο ρεύμα βασίζεται κυρίως σε παραγωγή από καύση λιγνίτη που εξορύσσεται στη χώρα μας (κυρίως στη Δυτική Μακεδονία) και άρα θα μειώσει κατά περίπου 10.000 λίτρα καθημερινά την κατανάλωση πετρελαίου...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου