Τρίτη, 7 Αυγούστου 2018

Γράμμα απογοήτευσης επιβάτη του προαστιακού της Αθήνας στην εφημερίδα Καθημερινή

Κύριε διευθυντά
Πριν από μερικά χρόνια όλοι επαινέσαμε τη δημιουργία του προαστιακού προς Χαλκίδα και αργότερα προς Κόρινθο. Επιβιβαζόσουν στην Κόρινθο και σε 45 λεπτά έφθανες στην Κηφισίας με άνεση και ασφάλεια.

Το τρένο συνέχιζε το ταξίδι του μέχρι το αεροδρόμιο και εξυπηρετούσε τους ταξιδιώτες.

Ανάλογη εξυπηρέτηση και κατά την επιστροφή. Ετσι, διαμορφώθηκε με τον καιρό ένας πολυάριθμος πληθυσμός εργαζομένων στην Αθήνα, κατοίκων των προαστίων, εκτός βέβαια των ευκαιριακά μετακινουμένων και των επιβατών του αεροδρομίου. Πριν από μερικούς μήνες στον βωμό της αναδιοργάνωσης και της εξοικονόμησης καταργήθηκε το απευθείας δρομολόγιο Κόρινθος - Αεροδρόμιο και γίνεται ανταπόκριση στις Κάτω Αχαρνές.



Τώρα, ο κόσμος στοιβάζεται και σαρδελοποιείται. Είναι κωμικοτραγική η εικόνα όταν κάποιοι θέλουν να μπουν με το ποδήλατό τους.

Η ανταπόκριση σπάνια γίνεται στην ώρα της και γενικά οι καθυστερήσεις έχουν γίνει εφιάλτης, αφού δεν ξέρεις τι ώρα θα πας στη δουλειά σου και τι ώρα θα γυρίσεις ή αν προλάβεις το αεροπλάνο. Ενα απλό ταξίδι των 45 λεπτών έγινε μαρτύριο άνω των δύο ωρών.
Βέβαια όλοι βρίζουν, αλλά μέχρι εκεί, ενώ οι υπεύθυνοι φαίνεται ότι έχουν οχυρωθεί πίσω από τις λέξεις-κλειδιά: μεταρρύθμιση, αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση. Αρκεί στα χαρτιά να έχουμε αποτελέσματα.

Τι ωραία λέξη η μεταρρύθμιση: τις απλές εφαρμογές παροχής υπηρεσιών στον φορολογούμενο πολίτη τις βαφτίζουμε μεταρρυθμίσεις. Ετσι, προσδίδουμε γιγάντια προσπάθεια και μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Κυρίως όμως δεν θα μας καταλογίσουν ευθύνες για ανικανότητα.

Επιτέλους, είναι τόσο δύσκολο να κάνουμε τα τρένα να κινούνται στην ώρα τους και να εξυπηρετούν τον κόσμο, όπως γίνεται σ’ όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;

Α, να μην το ξεχάσω. Οι Ιταλοί, ιδιοκτήτες πλέον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανακοίνωσαν ότι θα δρομολογήσουν στην Ελλάδα τρένα με ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα.

Ανδρέας Οικονομoπουλος

- Γράμματα αναγνωστών: Ο προαστιακός και οι πτήσεις
http://www.kathimerini.gr/978395/opinion/epikairothta/politikh/grammata-anagnwstwn

1 σχόλιο:

  1. Τα πράγματα δεν είναι ρόδινα και στην Ευρώπη. Στη Γερμανία τελευταία υπήρξαν καταργήσεις λόγω δελτίων ασθενείας των Μηχανοδηγών. Η αλλαγή των συνθηκών εργασίας απαξίωσαν το επάγγελμα που κάποτε αποτελούσε όνειρο σχεδόν για κάθε Γερμανόπουλο. Καθυστερήσεις επίσης στην Ιταλία και τη Γαλλία είναι συνήθεις. Η συχνότητα των δρομολογίων όμως στους σοβαρούς Προαστιακούς, είναι τέτοια που απορροφά κάποιες από αυτές τις καθυστερήσεις. Αλλά τι γίνεται με τον δικό μας αστείο Προαστιακό με τραίνα κάθε μία και δυο ώρες; Είναι γνωστό ότι από το σχεδιασμό του, δεν υπήρχε πρόβλεψη απευθείας σύνδεσης Κορίνθου-Αεροδρομίου. Δεν εξετάστηκε καν αυτή η δυνατότητα. Γιαυτό προέκυψε η μονή γραμμή στη σύνδεση των δύο γραμμών με προοπτική να μείνει αυστηρά υπηρεσιακή. Τα υπόλοιπα τα ξέρουμε...
    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει μεγάλο έλλειμμα Μηχανοδηγών. Οι νέες προσλήψεις ακόμα δεν έγιναν και για να πιστοποιηθούν απαιτείται εκπαίδευση ενός χρόνου τουλάχιστον. Ακόμα κι αν βρεθούν αύριο Μηχανοδηγοί, τα Deziro δεν επαρκούν για αύξηση των δρομολογίων. Μην ξεχνάμε ότι 4 κυκλοφορούν μεταξύ Θεσσαλονίκης-Λάρισας. Πρέπει να δρομολογηθούν νέες αγορές, 18-20 Deziro (αν φτιαχτούν τα μονίμως ακίνητα και λεηλατημένα) δεν φτάνουν για όλα τα δρομολόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή