Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Αποδεχόμαστε ή όχι την ανάληψη του κόστους υποστήριξης της επαναλειτουργίας της παλιάς ορεινής χάραξης;

(μάλλον για να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό θα πρέπει  να μάθουμε πρώτα ποιο είναι ακριβώς το κόστος αυτό)

Μεταφέρουμε (αυτούσιο στο τέλος της ανάρτησης με απλά πλάγια γράμματα) το ακόλουθο κείμενο από το ιστολόγιο Λοκομοτίβα:

Πέρα από κάποιες προφανείς ενστάσεις που μπορεί να έχει κανείς για τμήματα του κειμένου, θίγονται σε αυτό κάποια σοβαρά ζητήματα που ίσως αναδεικνύουν για μια ακόμη φορά την προχειρότητα στη λήψη βιαστικών αποφάσεων και την έλλειψη στρατηγικής. Πριν τη λήψη της οποιασδήποτε απόφασης θα πρέπει να να απαντηθούν με κάποια τεχνοοικονομική μελέτη τα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Η παλιά γραμμή πρέπει να σωθεί ή να αφεθεί στην τύχη της; Πόσο θα κοστίσει η συντήρησή της α) στα πλαίσια της αρχικής ανάταξης και β) το ετήσιο κόστος διατήρησής της σε λειτουργία; Αν υπάρχει ήδη μια τέτοια μελέτη δεν θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζει ο Έλληνας πολίτης ποιο πόσο ακριβώς επιπλέον θα του κοστίσει (ως φορολογούμενος) η συντήρησή της;

2) Οι σταθμοί του Μπράλου της Αμφίκλειας και της Λιλαίας με τη νέα χάραξη έχασαν την πρόσβαση στο τραίνο. Είναι προφανές ότι η κίνησή τους δεν μπορεί να καλύψει με τα εισιτήρια τα έξοδα της συντήρησης της γραμμής στον ορεινό όγκο. Από την άλλη η εξυπηρέτησή τους δίνει μια αφορμή για να κυκλοφορεί καθημερινά ένα ζεύγος τραίνων τη μέρα στον ορεινό όγκο κάτι που σίγουρα θα αναγκάσει τον ΟΣΕ να δαπανήσει εργατοώρες και χρήματα για την υποστήριξή της. Αν δεν περνάνε καθημερινά τραίνα η παλιά χάραξη μοιραία θα ρημάξει. Το βασικό ερώτημα είναι θέμα στρατηγικής και πάλι. Θα αποδεχτεί το Δημόσιο να καλύψει τα έξοδα της συντήρησης της ορεινής χάραξης μέσω επιδότησης άγονων γραμμών. Αν ναι θα πρέπει να προηγηθεί σοβαρή τεχνοοικονομική μελέτη που να καθορίζει με σχετικά ικανοποιητική ακρίβεια το κόστος (βλέπε 1ο ερώτημα) και επί αυτού να αποδεχτεί ο ΟΣΕ (και τελικά το Ελληνικό Δημόσιο) το κόστος ή όχι. 

3) Η βιαστική επαναλειτουργία με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα μπορεί να αποβεί τελικά μοιραία για την διάσωση τελικά της γραμμής γιατί αν "αποδειχτεί" σε λίγους μήνες ότι αποτελεί καταβόθρα χρημάτων μπορεί το "φτωχό" ελληνικό δημόσιο να αναγκαστεί να διακόψει την υποστήριξή της.

4) Υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας σε κάποια σημεία της παλιάς χάραξης; (ειδικά μετά την διακοπή των δρομολογίων για όλο αυτό το χρονικό διάστημα;) Λογικά θα έχουν ήδη κληθεί οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ να ελέγξουν την υποδομή και να προτείνουν αν χρειάζονται εργασίες ανάταξης...

ακολουθεί το αρχικό κείμενο της ανάρτησης στη Λοκομοτίβα:



Τις ενστάσεις τους μας μετέφεραν σιδηροδρομικοί (αλλά και μη σιδηροδρομικοί  ) για την δρομολόγηση του 1510 /1511 και 3520/3521 από την παλιά γραμμή.Όπως μας μετέφεραν μόνο  η νέα γραμμή Τιθορέας -Λιανοκλαδίου  είναι αυτή που καλύπτει τις προδιαγραφές ασφαλείας για την δρομολόγηση συρμών αφού τα τούνελ που υπάρχουν  είναι κατασκευασμένα με τις απαραίτητες προδιαγραφές και έχουν όλα τα απαραίτητα συστήματα που απαιτούνται για την αντιμέτωπιση συμβάντων, κάτι που δεν ισχύει για τα τούνελ των 100 και πλέον ετών με τα ρήγματα,τις υποστηλώσεις ,χωρίς φωτισμό,χωρίς επικοινωνία,χωρίς πυρόσβεση και πολλά άλλα.Σε ερωτησή μας ότι τόσο χρόνια πήγαιναν τα τραίνα από την παλιά γραμμή μας γιατί τώρα η διαφωνία μας είπαν ότι:
«τόσο καιρό που δρομολογούνταν συρμοί από την παλιά γραμμή  αυτό γίνονταν  αναγκαστικά καθώς δεν υπήρχε άλλη επιλογή .Με την παράδοση όμως της νέας  γραμμής όμως υπάρχει η επιλογή για πλήρη ασφάλεια στην κυκλοφορία. Θα  ήταν προτιμότερο και  θα έπρεπε να εξεταστεί μας είπαν η σιδηροδρομική σύνδεση του Μπράλου με την Τιθορέα  να γίνεται με τοπικό δρομολόγιο  ή με την επαναδρομολόγηση του προαστιακού Τιθορέας με επέκταση στο Μπράλο  που σήμερα είναι σε αναστολή.Δεν είναι δυνατόν οι πολίτες της Λαμίας ,της Στυλίδας,του Λιανοκλαδίου αλλά και τον άλλων περιοχών να αντιμετωπίζονται ως πολίτες β κατηγορίας και να ταξιδεύουν σε μια παλιά γραμμή και με ντηζελοκίνητους συρμούς και οι κάτοικοι των Αθηνών,της Χαλκιδας,της Κορίνθου,του Κιάτου να απολαμβάνουν ηλεκτροκίνηση και νέες γραμμές.Η ΡΑΣ  και η υπηρεσία ασφάλειας του ΟΣΕ θα πρέπει να απαντήσει για το πως και το γιατί θα επιτρέψει την δρομολόγηση από την παλιά γραμμή  με τα τόσα προβλήματα Η παλιά γραμμή σίγουρα θα πρέπει να μείνει ανοιχτή και πρέπει να να συντηρείται  αλλά για εθνικούς σκοπούς και για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης»



Πηγή:
- Σοβαρές ενστάσεις σιδηροδρομικών και επιβατών για την δρομολόγηση συρμών από την παλιά γραμμή.
http://osedriver.blogspot.com/2018/07/blog-post.html

2 σχόλια:

  1. Ερώτηση ανίδεου. Θα μπορούσε να δρομολογηθεί αυτοκινητάμαξα εν είδει προαστιακού από Πειραιά - Αθήνα για Μπράλο και αντίστροφα, προκειμένου και οι κάτοικοι αυτών των χωριών να εξυπηρετούνται, αλλά και να σωθεί το κομμάτι της γραμμής μέχρι τη Λιλαία και τον Μπράλο. Με τρία ή πέντε π.χ. καθημερινά δρομολόγια και ανταπόκριση στην Τιθορέα για όσους ορεινούς θέλουν να ταξιδέψουν για Θεσσαλονίκη. Ποιος ο λόγος να ξαναχτυπιούνται στα βουνά όσοι ξεκινούν από το Λειανοκλάδι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καμία κουβέντα για εποχική ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ εκμετάλλευση, τουλάχιστον για αρχή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή