Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2018

Νέα αντιπαράθεση για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η προσφορά των 8,5 εκ. ευρώ που κατέθεσε η ιταλικών συμφερόντων ιδιωτική εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να αποκτήσει τη μόνη δημόσια εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, την ΕΕΣΣΤΥ, στις 06/03/2018 υπολείπεται σημαντικά της αξίας της, που ξεπερνά τα 23 εκ., όπως εκτιμήθηκε από ανεξάρτητους αποτιμητές του ΤΑΙΠΕΔ.

Γεγονός, επίσης, αναμφισβήτητο είναι πως το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε, ως όφειλε και θέλοντας να διασφαλίσει τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, βελτιωμένη προσφορά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σήμερα, τρεις μήνες μετά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους απραξίας, αφού κανείς άλλος εκ του νόμου δεν δικαιούται να δώσει προσφορά και το ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει διά του προέδρου του πως δεν βάζει αυστηρό χρονοδιάγραμμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά.

Εδώ, όμως, το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να απαντήσει: προσδιόρισε ή όχι πέντε φορές καταληκτική ημερομηνία (12/4, 26/4, 10/5, 26/5, 06/6)για να καταθέσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βελτιωμένη προσφορά; απείχε και τις πέντε φορές ο ενδιαφερόμενος επενδυτής; δεσμεύτηκε ή όχι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ προς το προεδρείο της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) ότι εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν προσέλθει και στην πέμπτη καταληκτική ημερομηνία —όπως δεν προσήλθε και στις προηγούμενες τέσσερις— θα κηρύξει τη διαδικασία του διαγωνισμού ανεπιτυχή;
Σε ανακοίνωση της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την περασμένη Τρίτη 05/06/2018, ισχυρίστηκε ότι η εκπλήρωση των οικονομικών της υποχρεώσεων έναντι στην ΕΕΣΣΤΥ είναι παρελκυστική στη διαδικασία της αποκρατικοποίησης. Ομολογεί, δηλαδή, ότι καθυστερεί να προχωρήσει στην κατάθεση βελτιωμένης προσφοράς, γιατί αν εξοφλήσει τα οφειλόμενα στην ΕΕΣΣΤΥ, αδυνατεί να προχωρήσει στην εξαγορά της. Αγανακτεί, λοιπόν, και εξαπολύει μύδρους η ιταλικών συμφερόντων, ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γιατί η δημόσια ΕΕΣΣΤΥ την «εμποδίζει» να την αγοράσει με τα λεφτά που της χρωστάει !
Η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ δεν κάνει παρά το καθήκον της ώστε να μην κατηγορηθεί ότι διευκόλυνε με την ανοχή της την αύξηση της ρευστότητας μιας ιδιωτικής εταιρείας, μη διεκδικώντας τα χρήματα από εκτελεσμένες εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης, και μάλιστα αυτής της εταιρείας  —της ΤΡΑΙΝΟΣΕ— που είναι και ο μοναδικός ενδιαφερόμενος για την εξαγορά της. Αν ο επίδοξος επενδυτής ενδιαφέρεται πραγματικά να αποκτήσει την ΕΕΣΣΤΥ, ας εξοφλήσει πρώτα τις υποχρεώσεις του, που ανέρχονται σε 10 και πλέον εκ. ευρώ και ας καταθέσει βελτιωμένη προσφορά που κατά πληροφορίες «κύκλων της αγοράς» δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 20-25 εκ.€ .
Αν αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα, που δημοσιεύεται το παρόν άρθρο, και που η 5η καταληκτική ημερομηνία υποβολής βελτιωμένης προσφοράς έχει παρέλθει, το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει να ματαιώσει το διαγωνισμό και η κυβέρνηση να προχωρήσει στην εκπόνηση νέου στρατηγικού σχεδιασμού για την προοπτική της βαριάς βιομηχανίας οχημάτων στη χώρα με πυρήνα την ΕΕΣΣΤΥ και στόχο την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Κατερίνα Σοφοκλή

Πηγή:
- Νέα αντιπαράθεση για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ
http://epohi.gr/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου