Σάββατο, 19 Μαΐου 2018

Αγγλία : Η σιδηροδρομική εταιρεία ανατολικής ακτής επιστρέφει σε Δημόσιο έλεγχο...

Η σιδηροδρομικές μεταφορική εταιρεία της ανατολικής ακτής επιστρέφει άμεσα υπό δημόσιο έλεγχο, μετά την αποτυχία του σημερινού franchise.

Οι εταιρείες Stagecoach και Virgin Trains θα παραδώσουν τον έλεγχο στο δημόσιο στις 24 Ιουνίου.






Το Υπουργείο Μεταφορών θα πρέπει να καλύψει την υπηρεσία έως ότου οριστεί νέα σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα το 2020.

Ο Υπουργός Μεταφορών Chris Grayling δήλωσε ότι θα διευκολύνει τη μετάβαση σε έναν νέο φορέα εκμετάλλευσης, αλλά οι επικριτές δήλωσαν ήδη ότι πρόκειται για μια απόδειξη αποτυχίας του ιδιωτικού τομέα.

Ο κ. Grayling δήλωσε ότι το franchise είχε αποτύχει επειδή οι Stagecoach και Virgin Trains "είχαν υποβάλλει λάθος προσφορά" υπερεκτιμώντας την κερδοφορία της γραμμής.


Είναι η τρίτη φορά σε μια δεκαετία που η κυβέρνηση αναγκάζεται να επέμβει διακόπτοντας την λειτουργία των ιδιωτικών εταιρειών που είχαν υπό τον έλεγχό τους το σιδηρόδρομο της Ανατολικής Ακτής.

Οι εταιρείες υποσχέθηκαν να πληρώσουν £ 3,3 δισ. για να λειτουργήσουν σιδηρόδρομο αυτό μέχρι το 2023, αλλά στα τέλη του περασμένου έτους κατέστη σαφές ότι δεν μπορούσαν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους...

Τον Φεβρουάριο ανακοινώθηκε ότι το franchise θα υποχρεωθεί από την κυβέρνηση να διακόψει τη λειτουργία του πρόωρα .

Το ιστορικό της αποτυχίας

Αυτή είναι η τρίτη φορά που έχει αποτύχει ένα franchise στην κύρια γραμμή της ανατολικής ακτής.

Το 2005, η GNER υπέγραψε συμφωνία ύψους £ 1.35δις, δεκαετούς διάρκειας σε εκείνη που ήταν τότε η μεγαλύτερη σύμβαση στην ευρωπαϊκή ιστορία των σιδηροδρόμων. Ένα χρόνο αργότερα αποχώρησε  από τη διαδρομή.

Τον Αύγουστο του 2007, η National Express υπέγραψε συμφωνία ύψους £ 1,4 δισ., Αλλά στη συνέχεια αναγκάστηκε να την παραδώσει σε κρατικό έλεγχο το 2009 εν μέσω της οικονομικής κρίσης.

Οι σιδηρόδρομοι λειτούργησαν υπό δημόσιο έλεγχο για έξι χρόνια μέχρι το 2015, οπότε και υπογράφηκε νέα σύμβαση 3,3 δισεκατομμυρίων λιρών με Stagecoach και Virgin.

Ανάλυση: Από τον Theo Leggett, επιχειρηματικό ανταποκριτή

Η αδυναμία μιας ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει από τη σύμβασή της μπορεί να θεωρηθεί ως ατυχές περιστατικό. Αυτό όμως συνέβει στην προκειμένη περίπτωση τρεις φορές με την αποτυχία τριών διαδοχικών συμβάσεων με τρεις διαφορετικές εταιρείες να αποτυγχάνουν να λειτουργήσουν το σιδηρόδρομο καλύπτοντας τις υποχρεώσεις του.

Η κυβέρνηση επιμένει ότι η υπηρεσία της Ανατολικής Ακτής μπορεί να λειτουργήσει κανονικά παράγει έσοδα για το δημόσιο ταμείο, και ότι οι εταιρείες Stagecoach και Virgin θα πρέπει να κατηγορούν μόνο τον εαυτό τους για την ανικανότητά τους να λειτουργήσουν με κερδοφορία τη γραμμή.

Τώρα το Υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει να λειτουργήσει τη γραμμή με ένα νέο είδος franchise, με βάση μια εταιρική σχέση δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.

Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση ορισμένων ζητημάτων - για παράδειγμα, μειώνοντας τις τριβές μεταξύ του διαχειριστή του σιδηροδρομικού του Rail Network και της μεταφορικής σιδηροδρομικής εταιρείας.

Ο κ. Grayling δήλωσε ότι οι εταιρείες είχαν υπερεκτιμήσει την αύξηση του αριθμού των επιβατών και των εσόδων και έπρεπε να βάλουν λεφτά από τις δικές τους τσέπες για να εκπληρώσουν τους όρους της σύμβασης...

Επίσης δήλωσε στη Βουλή (Commons) ότι η Stagecoach και η Virgin έχουν χάσει σχεδόν £ 200 εκατομμύρια, αλλά "μέχρι αυτή τη στιγμή" δεν υπήρξε απώλεια για τους φορολογούμενους.

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες κατηγορούν για τα προβλήματά τους το δίκτυο σιδηροδρόμων, λέγοντας ότι δεν είχε αναβαθμίσει τη γραμμή που θα τους επέτρεπε να τρέχουν πιο συχνές υπηρεσίες.

Ο σκιώδης πρωθυπουργός John McDonnell δήλωσε ότι χαιρέτισε εξελίξεις, που ακολουθεί την το πρόγραμμά για την επανεθνικοποίηση των σιδηροδρόμων.

Πηγή:
- East Coast train line to be put into public control
http://www.bbc.com/news/business-44142258

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου