Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018

Γνωρίστε τα "Ασημένια Βέλη" που σύμφωνα με τον κ Τσαλίδη θα φέρουν οι Ιταλοί στο Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο - Μέρος Α : FS Class ETR 480

FS Class ETR 480
Αυτά θα είναι οι επενδύσεις των 500 εκατομμυρίων;


Ακολουθούν τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά:
ETR 480
In service1997-
ManufacturerFiat Ferroviaria / Alstom
Built atSavigliano (Cuneo)
Family namePendolino
Constructed1997-1998 (ETR 480)
Refurbishment2004-2009 (ETR 485)
Number under construction1 (Rebuilding damaged ETR 485 - 36)
Number built15 trainsets
Number in service14 (ETR 485 - 36 seriously damaged in accident on 24 September 2012)
Formation9 cars trainset: 3 1st class cars, 1 bar-restaurant car, 5 2nd class cars.
CapacityETR 480: 480 seats - 139 1st class, 341 2nd class; ETR 485: 489 seats -146 1st class, 343 2nd class. 2 wheelchair + 23 restaurant. [1]
Operator(s)Trenitalia
Line(s) servedFrecciargento services: Napoli C. - Roma Termini - Firenze C. M. - Bologna C. - Verona P. N. - Bolzano / - Brescia, Roma Termini - Firenze C. M. - Pisa C. - La Spezia - Genova P. P., Roma Termini - Caserta - Benevento - Foggia - Bari - Brindisi - Lecce, Roma Termini - Napoli Afragola - Salerno - Lamezia Terme - Reggio Calabria.
Specifications
Train length236.6 m (776 ft 3 in)
Maximum speed250 km/h (155 mph)
Weight409 t (403 long tons; 451 short tons)
Power output6 MW (8,000 hp)
Electric system(s)ETR 480: 3 kV DC Overhead catenary ; ETR 485: 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC
Current collection methodPantograph
Track gauge1,435 mm (4 ft 8 12 instandard gauge

Πηγή:
- FS Class ETR 480
https://en.wikipedia.org/wiki/FS_Class_ETR_480



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου