Κυριακή, 29 Απριλίου 2018

Δείτε σπάνια φωτογραφικά στιγμιότυπα από τη διαδικασία "απελευθέρωσης τάσεων" των σιδηροτροχιών στις γραμμές εισόδου του ΣΣ Θεσσαλονίκης

Μετά το στρώσιμο μιας νέας γραμμής και σε κατάλληλες καιρικές συνθήκες (συνήθως μια φυσιολογική μέρα της άνοιξης ή του φθινοπώρου) χαλαρώνονται οι σύνδεσμοι με τους στρωτήρες για την εξουδετέρωση των συστολικών και διαστολικών τάσεων. Η συγκολλημένη τροχιά απαιτεί αυστηρότερη παρακολούθηση στην στρώση από όσο η γραμμή με αρμούς, επειδή είναι απαραίτητο να διατηρείται η καλή σύσφιγξη των συνδέσμων και η σφήνωση του έρματος. Απαιτεί επίσης μεγαλύτερη ποσότητα έρματος επειδή λόγω θερμοκρασίας είναι δυνατόν να προκληθεί απότομη και μεγάλη παραμόρφωση.



Για το λόγο αυτό τοποθετούνται κατά μήκος της γραμμής ειδικές συσκευές διαστολής που παραλαμβάνουν ένα μέρος της διαστολής ή της συστολής. Παρολαυτά απαιτείται η συστηματική παρακολούθηση του φαινομένου ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες του έτους για τον κίνδυνο θερμοκρασιακής παραμορφώσεως της γραμμής η οποία ξεκινά με την οφιοειδή μορφή στην οριζοντιογραφία, εμφανίζει κατόπιν μία απότομη ανύψωση των τροχιών και των στρωτήρων από το έρμα και καταλήγει σε επικίνδυνη στρέβλωση της γραμμής προς τα πλάγια. Κατά τις ψυχρές περιόδους του έτους δημιουργείται κίνδυνος θραύσεως από συστολές (ειδικά στις θέσεις συγκολλήσεως) η οποία δημιουργεί αιφνιδίως μεγάλο χάσμα στην τροχιά. Πάντως με επιμελημένη εργασία και συστηματική παρακολούθηση οι πιθανότητες αυτές περιορίζονται εις το ελάχιστο.


Η απελευθέρωση μιας συνεχούς συγκολλημένης σιδηροτροχιάς έχει ως σκοπό την ομοιόμορφη
κατανομή των εσωτερικών τάσεων για δημιουργία συνθηκών ελεύθερης διαστολής (ή συστολής) σε
όλο το μήκος της.

Η απελευθέρωση της Σ.Σ.Σ. είναι μία εργασία, η οποία αποσκοπεί, μέσω της δημιουργίας
συνθηκών ελεύθερης διαστολής, στο μηδενισμό όλων των τάσεων, οι οποίες ενδέχεται να έχουν
δημιουργηθεί. Πραγματοποιείται ταυτόχρονα και στις δύο τροχιοσειρές, είτε στο σύνολο του μήκους
της Σ.Σ.Σ., που περιλαμβάνεται μεταξύ δύο συσκευών διαστολής (Σ.Δ.), είτε τμηματικά.









Δείτε ακόμη:


Μηχανήματα γραμμής - Μηχάνημα Υπογόμωσης έρματος - Μπουρέζα (Tamping Machine)

Η μπουρέζα είναι σιδηροδρομικό μηχάνημα γραμμής που μπουράρει, δηλαδή «πατάει» τη ράγα για να «κάτσει» μετά την τοποθέτησή της.

http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/04/tamping-machine.html


Μηχανήματα γραμμής - Μηχάνημα Υπογομώσεως Αλλαγών (ΥΑ) - Μπουρέζα Αλλαγών

Αναδημοσιεύουμε μια ανάρτηση του συναδέλφου μηχανικού Λαμπρόπουλου Τάσσου:
"Η ψαλιδού!
(και λεπτομέρεια της λειτουργίας "split head")"

Σε αυτό το εποπτικό βίντεο φαίνεται η λειτουργία ενός μηχανήματος γραμμής που κάνει ότι και  το Μηχάνημα Υπογόμωσης έρματος - Μπουρέζα (Tamping Machine) με μια διαφορά: Έχει τρεις σειρές πιγκούνια ανά πλευρά και μάλιστα με δυνατότητα πλευρικής μετατόπισής τους στον άξονα που είναι κάθετος στις σιδηροτροχιές.



http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/10/blog-post_21.html


Μηχανήματα Γραμμής - Μηχάνημα τακτοποίησης έρματος (Ρεγκαλέζα - Ballast Regulator)

Ρεγκαλέζα (από τη γαλλ. λ. régaleuse) ονομάζεται το μηχάνημα τακτοποίησης του έρματος (αυτό, δηλαδή, που διαμορφώνει το προφίλ του έρματος), αγγλιστί ballast regulator.












Μηχανήματα Γραμμής - Δυναμικός σταθεροποιητής γραμμής (Dynamic Track Stabiliser - DTS)

Μετά τις εργασίες υπογόμωσης και τακτοποίησης της γραμμής (μπουρέζα και ρεγκαλέζα), συνήθως παρατηρείται μείωσητης αντίστασης της σιδηροτροχιάς σε πλευρική κίνηση. Η αντίσταση ανακάμπτει σταδιακά με το πέρασμα των διερχόμενων τραίνων, αλλά μπορεί να απαιτηθεί περιορισμός της ταχύτητας για όλη τη διάρκεια της ανάκαμψης. Αυτή η διαδικασία μπορεί να επιτευχθεί ταχύτερα και με πιο ελεγχόμενο τρόπο με τη χρήση ενός άλλου μηχανήματο γραμμής που ονομάζεται δυναμικός σταθεροποιητής γραμμής (Dynamic Track Stabiliser - DTS).


Dynamic track stabilizers
Dynamic track stabilizers are used after the tamping machines have finished tamping and straightening the track. The dynamic track stabilizers are surface vibration devices that compact and stiffen the track-bearing ballast bed, thereby securing the track more firmly in the ballast and improving the resistance.


http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/06/dynamic-track-stabiliser-dts.html



Αλουμινοθερμικές Συγκολλήσεις Σιδηροτροχιών και απελευθέρωση τάσεων των συνεχώς συγκολλημένων σιδηροτροχιών (Σ.Σ.Σ.)

Στο διπλανό βίντεο απεικονίζεται η διαδικασία συγκόλλησης δυο σιδηροτροχιών. Στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια αλουμινοθερμικές συγκολλήσεις για τη συγκόλληση των σιδηροτροχιών. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα χρησιμοποιούνται χοάνες (καλούπια) μιας χρήσης που προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα τόσο στο χειρισμό τους όσο και στην ποιότητα της συγκόλλησης.
















http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/09/blog-post_8.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου