Πέμπτη, 19 Απριλίου 2018

Θεσσαλονίκη - Αθήνα σε 3,5 ώρες με ηλεκτροκίνηση μέσα στο 2018

Εκτινάχθηκαν οι εμπορευματικές μεταφορές από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τον Σεπτέμβριο έρχεται το πρώτο Frecciargento, στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών πέτυχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πρώτο τρίμηνο του 2018, της τάξης του 16%, ενώ το είδος των φορτίων που κυριολεκτικά εκτινάχθηκε ανοδικά, ήταν τα containers, καθώς υπερτετραπλασιάστηκαν καλύπτοντας 40.000.000 τονοχιλιόμετρα, από περίπου 10.000.000 το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο.

Η Εταιρεία, περιμένει να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο η κατασκευή της νέας διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, για να αρχίσει να υλοποιεί το επενδυτικό πρόγραμμα των 500 εκατ. ευρώ κυρίως σε τροχαίο υλικό, μηχανές και βαγόνια, ενώ παράλληλα, όπως όλα δείχνουν, ετοιμάζεται για να καταθέσει βελτιωμένη προσφορά, στις 26 Απριλίου, για την αγορά της ΕΕΣΣΤΥ.



Τα παραπάνω δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππος Τσαλίδης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με διοργάνωση του ΕΒΕΘ και του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση αυτή, στην οποία μετείχε και ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της F.S. Italiane dr. Giovanni Rocca, είχε σαν θέμα τις προοπτικές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και της Ελλάδας στο πεδίο των μεταφορών, στο πλαίσιο του ιταλικού πολυεθνικού Ομίλου F.S.I.

H F.S.I, σαν όμιλος, θα μείνει και θα επενδύσει στην Ελλάδα, πρώτα στην ΕΕΣΣΤΥ για την απόκτησή της, ενώ θα διεκδικήσει με την θυγατρική ANAS, την διαχείριση της Εγνατίας Οδού αφού είναι μία από τους εννέα υποψήφιους μνηστήρες και ήδη συμμετέχει στο διαγωνισμό. Πέραν αυτών, ο ιταλικός Όμιλος ενδεχομένως να ενδιαφερθεί και για την ανάπτυξη logistics στην Ελλάδα, αφού δεν αναπτύσσεται αποκλειστικά στις σιδηροδρομικές μεταφορές.



Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες

Ο κ. Τσαλίδης, πήρε το λόγο και  έστειλε από τη Θεσσαλονίκη πολλά θετικά μηνύματα για την νέα εποχή στον ελληνικό σιδηρόδρομο, παρότι, όπως τόνισε, την ευθύνη για τα έργα υποδομής και επιδομής στο Σιδηρόδρομο, έχει ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ.

«Περιμένουμε να υλοποιηθεί η υπόσχεση του υπουργού Μεταφορών κ. Σπίρτζη, για ολοκλήρωση και παράδοση στο τέλος Ιουνίου, της νέας διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Με την παράδοση του έργου και αφού δοθεί και το τμήμα Λιανοκλάδι- Δομοκός, θα φέρουμε την πρώτη γρήγορη αμαξοστοιχία από Ιταλία, την Frecciargento, για δοκιμαστική λειτουργία, εκτέλεση ελέγχων και των λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων», τόνισε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε:

«Το 2018, στη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση θα έχουμε διπλάσια χωρητικότητα στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού θα μειωθεί στις 3,5 ώρες, από 6 ώρες σήμερα. Όταν το 2019, Ιανουάριο ή Φεβρουάριο, η γραμμή θα έχει συστήματα τηλεδιοίκησης και σύγχρονης σηματοδότησης, η χωρητικότητα  θα πενταπλασιαστεί».

Αυτή θα είναι η νέα πραγματικότητα του σύγχρονου ελληνικού σιδηρόδρομου σε αυτά τα περίπου 500 χλμ στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκης, με όλα τα δρομολόγια να εκτελούνται από τα νέα τραίνα υψηλών ταχυτήτων που FSI και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φέρουν στην Ελλάδα.

Παρουσιάσεις και συζήτηση, κατά την εκδήλωση, περιστράφηκαν στο θέμα της ΕΕΣΣΤΥ, της αύξησης της εμπορευματικής κίνησης και της λειτουργίας της Θεσσαλονίκης, σαν σιδηροδρομικό terminal, που θα συνδέει την Ελλάδα με Βαλκάνια, χώρες της Κεντρικής Ευρώπης όπως Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, αλλά και μέσω Σλοβενίας και Λουμπλιάνας, με την Ιταλία.

Αύξηση φορτίων από ΟΛΘ

Ο κ. Τσαλίδης, είπε ότι νωρίτερα σήμερα είχε συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλος της ΟΛΘ A.E. κ. Θεοφάνη, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει να αυξηθουν τα φορτία από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προς Ειδομένη και ΠΓΔΜ. Άλλωστε για τα έτη 2018-2020 η Εταιρεία προβλέπει ετήσια αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών κατά 8%.

«Ήδη υπάρχει μία σημαντική αύξηση στις μεταφορές containers, μετά την πολύ μεγάλη κάμψη που είχαμε το 2015 και 2016. Αυτή οφείλεται κυρίως στα φορτία της Cosco αλλά ελπίζουμε ότι τέτοιος καλός και σημαντικός πελάτης θα γίνει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο κ. Τσαλίδης λέγοντας ότι οι δύο Εταιρείες σύντομα θα καταλήξουν σε ένα πλαίσιο συνεργασίας που θα αποσκοπεί στην αύξηση του εμπορευματικού έργου.

Ο CEO της TΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμενος στην απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ, άφησε κάποιο μικρό περιθώριο αμφιβολιών να πλανηθεί, για το αν τελικά στις 26 του μήνα θα κατατεθεί βελτιωμένη προσφορά, αλλά επίσης τόνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται την ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού που νοικιάζει ως και σήμερα από την ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά και του νέου που θα φέρει στην Ελλάδα.

«Αν πάρουμε την ΕΕΣΣΤΥ, θα προσλάβουμε 70 άτομα προσωπικό και θα κάνουμε και επενδύσεις στην Εταιρεία, ενώ θα εκπαιδεύσουμε τους εργαζομένους στις νέες μηχανές και συστήματα». Το βέβαιο όμως είναι, ασχέτως του αν θα πάρει τελικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ΕΕΣΣΤΥ, ότι χρειάζεται εταιρεία συντήρησης και θα έχει εταιρεία συντήρησης.

Σε ό,τι δε αφορά την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πλέον είναι εταιρεία του ομίλου FSI, o κ. Τσαλίδης υπογράμμισε ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις από τότε που εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο, αλλά προσλαμβάνονται 60 μηχανοδηγοί και 20 άτομα επιστημονικό προσωπικό, ενώ ακόμη 40 μηχανοδηγοί θα προσληφθούν σε επόμενη φάση.  Επιπλέον, οι αποδοχές των εργαζομένων της εταιρείας έχουν βελιωθεί γιατί πλέον ανήκουν στον ιδιωτικό τομέα.

Στην εκδήλωση χαιρέτισαν ο πρόεδρος του Ελληνοιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Χρ. Σαραντόπουλος, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ κ. Βλαχογιάννης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης, ο εμπορικός ακόλουθος της Ιταλικής Πρεσβείας κ. Barbato και η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη κ. Νοτοπούλου.

Πηγή:
- Θεσσαλονίκη - Αθήνα σε 3,5 ώρες με ηλεκτροκίνηση μέσα στο 2018
http://voria.gr/article/protos-stochos-tis-fsi-i-apoktisi-tis-eessti-foto

1 σχόλιο:

  1. Δεν υπάρχουν υποδομές. Το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο περνάει μέσα από αστικούς ιστούς. Στη Λάρισα το τελευταίο εξάμηνο στο απροστάτευτο δίκτυο του ΟΣΕ χάθηκαν δύο αθώα παιδιά 15 και 10 χρονών. Χθες 20 Απριλίου ακόμη ένας νεαρός άνδρας έχασε τη ζωή του σε σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Κεραυνοβολήθηκε από καλώδια υψηλής τάσης. Ποιός ευθύνεται για τους θανάτους αυτούς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή