Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Γιατί τα τραίνα δεν έχουν ζώνες ασφαλείας (όπως τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα;) - Διαβάστε σχετικές μελέτες


Πριν λίγες μέρες και με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αδένδρου γίναμε δέκτες από φίλους του ιστολογίου ερωτημάτων που αφορούν τη μη ύπαρξη - χρήση ζωνών ασφαλείας στα τραίνα. Και μάλιστα αποτελεί διεθνή πρακτική για τα τραίνα σε όλον τον κόσμο αφού οι μόνες περιπτώσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς ζώνες ασφαλείας σε τραίνα είναι από όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε στο χώρο που προβλέπεται για τα ειδικά αμαξίδια Α.Μ.Ε.Α. που όμως έχουν πολύ συγκεκριμένο λόγο.










Μετά από μια σύντομη λοιπόν έρευνα στο δίκτυο βρήκαμε και αναδημοσιεύουμε σχετικές μελέτες με βάση τις οποίες η χρήση των ζωνών ασφαλείας στα επιβατικά τραίνα μάλλον θα αύξανε προς το δυσμενέστερο τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβατών.






Στο τέλος της ανάρτησης μπορεί κανείς να διαβάσει τα σχετικά άρθρα και τις σχετικές μελέτες.

Τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ξεκάθαρα και η RSSB θεωρεί ότι οι ζώνες ασφαλείας σε τραίνα θα αυξήσουν τον κίνδυνο τραυματισμού σε σύγκρουση και είναι ασυμβίβαστες με τα καθίσματα που είναι τώρα συναρμολογημένα στα τραίνα.


Γιατί οι ζώνες ασφαλείας δεν είναι ασφαλείς
Και τα δύο ερευνητικά σχέδια σε ζώνες ασφαλείας που αγκυρώθηκαν σε δύο ή τρία σημεία χρησιμοποίησαν τυποποιημένες τεχνικές δοκιμής συγκρούσεων στη δοκιμαστική εγκατάσταση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μεταφορών. Οι δοκιμές με ανδρείκελα πραγματοποιήθηκαν με καθίσματα με δυνατότητα οπισθοδρόμησης που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος σε αμαξοστοιχίες και έχουν σχεδιαστεί για να παραμορφώνονται όταν χτυπιούνται από τα γόνατα ή το κεφάλι του επιβάτη που κάθεται πίσω από αυτό.



Με απλά λόγια, η παρατήρηση στην περίπτωση των ζωνών δύο επιπέδων ήταν ότι το σώμα του πίσω επιβάτη περιστράφηκε γύρω από τους γοφούς, έτσι ώστε το κεφάλι να χτύπησε το πίσω μέρος του καθίσματος μπροστά με τρόπο που θα μπορούσε να σπάσει το λαιμό.













Όταν δοκιμάστηκαν ζώνες τριών σημείων, διαπιστώθηκε ότι τα καθίσματα δεν ήταν αρκετά ανθεκτικά για να παρέχουν αγκύρωση για τη διαγώνια ζώνη. Το αποτέλεσμα ήταν ότι έπρεπε να γίνει μια επιλογή: ζώνες ή καθίσματα με ανάρτηση;














Σε πανομοιότυπες διαμήκεις συγκρούσεις, τα επίπεδα τραυματισμού των επιβατών που δεν είχαν περιοριστεί σε καθίσματα με αντοχή ήταν αρκετά εντός αποδεκτών ορίων, αλλά εάν οι πλάτες των καθισμάτων ήταν άκαμπτες, η κατάσταση για τους επιβάτες χωρίς περιορισμούς ήταν πολύ χειρότερη.












Το άλλο ζήτημα είναι αν οι ζώνες ασφαλείας θα εμπόδιζαν την εκτόξευση των επιβατών μέσω παραθύρων. Αναλύθηκαν εφτά πρόσφατα ατυχήματα (Στο Watford Junction (1996), το Southall (1997), το Ladbroke Grove (1999) και το Great Heck (2001), στο Hatfield (2000), το Potters Bar (2002) και το Ufton (2004),) και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, αν και 11 ζωές εκτοξευμένων επιβατών θα μπορούσαν να σωθούν από ζώνες, θα είχαν προκαλέσει απώλειες 88 ζωών κρατώντας ορισμένους επιβάτες σε «χαμένο χώρο επιβίωσης».











Επίσης, παρά την πρόσφατη κακή δημοσιότητα, τα συμβάντα σύγκρουσης τραίνων είναι πολύ σπάνια γεγονότα. Ενώ συνήθως 10 άτομα καθημερινά πεθαίνουν στους δρόμους (αναφέρεται στην Αγγλία) και υπάρχουν περίπου 100 τραυματισμοί που σχετίζονται με τροχαία ατυχήματα την ημέρα, στους σιδηροδρόμους για πολλά χρόνια σκοτώνονται κάτω από 10 επιβάτες μέσα σε ένα χρόνο. Επίσης, λόγω της μεγάλης ορμής των αμαξοστοιχιών, η επιβράδυνση σε μια σύγκρουση είναι πολύ μικρότερη από ό,τι με ένα αυτοκίνητο, οπότε οι τραυματισμοί που υφίστανται οι επιβάτες τείνουν να μην είναι τόσο τρομακτικοί.







Πηγή:
- Study says no to seat belts on trains
http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/study-says-no-to-seat-belts-on-trains.html

- PASSENGER CONTAINMENT - A review of research carried out by RSSB on behalf of the rail industry and core recommendations
https://www.rssb.co.uk/library/research-development-and-innovation/2007-review-passenger-containment.pdf


- Improving the design of seats and tables, and evaluating restraints to minimise passenger injuries - Review of three-point passenger restraints
https://www.rssb.co.uk/library/research-development-and-innovation/research-brief-t201.pdf

- Why It Won't Do Any Good to Add Seatbelts on Trains
https://www.citylab.com/life/2015/05/why-it-wont-do-any-good-to-add-seatbelts-on-trains/393542/

- Why don't trains provide seat-belts?
https://www.theguardian.com/notesandqueries/query/0,,-6516,00.html

- Why do trains have no seat belts
https://www.quora.com/Why-do-trains-have-no-seat-belts

- Why don't trains and buses have seat belts?
https://www.quora.com/Why-dont-trains-and-buses-have-seat-belts

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου