Τρίτη 25 Απριλίου 2017

Ψήφισμα: Τραίνο στην Αργολίδα

Γιατί είναι σημαντικό;
«Η σημασία της επαναλειτουργίας του τραίνου ξεπερνά την σημερινή συγκυρία και συνδέεται άρρηκτα με το αναπτυξιακό μέλλον και την τουριστική προοπτική της Αργολίδας που περνάει μέσα από την ενδυνάμωση των επαφών της με την πρωτεύουσα της χώρας, τις μεγάλες διεθνείς της πύλες (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Λιμάνι Πειραιά, Δυτική Πύλη Πατρών), καθώς και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά και μεταφορικά δίκτυα. Οι σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες μεταφορές, από άποψη άνεσης, ασφάλειας και ποιότητας μετακίνησης, αντιμετώπισης κυκλοφοριακών προβλημάτων, εξοικονόμησης κόστους μετακίνησης και μεταφοράς και μείωσης των αναγκών σε ενεργειακή κατανάλωση, αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος. 
Για αυτό θα δραστηριοποιούμαστε παρεμβατικά με εκδηλώσεις, συσκέψεις, συναντήσεις με φορείς του νομού, αρθρογραφία στα τοπικά, αθηναϊκά έντυπα και ηλεκτρονικά ‐ διαδικτυακά ΜΜΕ και υποβολή σχετικών αιτημάτων προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις λοιπές σιδηροδρομικές εταιρείες, την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τους Δημάρχους του νομού και τους τοπικούς βουλευτές.Ως πρώτο στόχο ιεραρχούμε την άμεση δρομολόγηση ενεργειών από το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ και τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές εταιρείες για την επαναλειτουργία της υφιστάμενης μετρικής γραμμής Κόρινθος‐Άργος‐Ναύπλιο / Τρίπολη, η οποία ενώ ανακαινίστηκε με κονδύλια του ΠΕΠ της 4ης Προγραμματικής Περιόδου, λειτούργησε ημιτελώς και για λίγο και στη συνέχεια κατέστη ανενεργή στα τέλη του 2010. Μακροπρόθεσμα διεκδικούμε την διερεύνηση σκοπιμότητας μελλοντικής μετατροπής της ως άνω γραμμής σε μονή ηλεκτροκίνηση γραμμή διεθνούς εύρους, με άμεση επέκταση ορισμένων δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου των Αθηνών μέχρι Άργος και Ναύπλιο. Υπενθυμίζουμε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας Κορίνθου‐Άργους‐Ναυπλίου προβλέπεται ως υποστηρικτικός βραχίονας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και πιο συγκεκριμένα του δυτικού κλάδου του Αθήνα‐Κόρινθος‐Κιάτο, στο θεσμοθετημένο από το 2009 Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο Ελλάδος.
Επειδή ο πρώτος και άμεσος στόχος μας (επαναλειτουργία μετρικής γραμμής με δρομολόγια Κόρινθος‐Άργος‐Ναύπλιο και με ανταπόκριση στον σταθμό Κορίνθου με τον Προαστιακό προς και από Αθήνα και Διεθνή Αερολιμένα) θεωρούμε ότι είναι και εφικτός και βιώσιμος και επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, αφορά δε αξιοποίηση της πρόσφατης επένδυσης που είχε γίνει για την ανακαίνιση της γραμμής (2003‐2009), ζητάμε άμεσα τα παρακάτω:
1.Το Υπουργείο Μεταφορών να λάβει κατ αρχήν μία πολιτική απόφαση για την επαναλειτουργία του κλάδου αυτού, σε ανταπόκριση με τον εν λειτουργία ηλεκτροκίνητο Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών στην Κόρινθο. Στα πλαίσια αυτά να ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πακέτο των δρομολογίων «αγόνων γραμμών» το οποίο εκτελεί για να πάρει τις επιδοτήσεις ΥΓΟΣ (Υπηρεσιών Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος), να συμπεριλάβει στο προσεχές μέλλον και την γραμμή Κόρινθος‐Άργος‐Ναύπλιο ως συνδυασμένη υπηρεσία με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Πειραιάς Λιμάνι‐ Αθήνα / Αεροδρόμιο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ‐ Κόρινθος ‐ Κιάτο και μελλοντικά με την ταχεία σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας‐Πάτρας. Για να προκύψει η παραπάνω υπηρεσία χρειάζεται μια καλοσχεδιασμένη μετεπιβίβαση στο νέο Σ.Σ. της Κορίνθου επί του Προαστιακού.
2. Ο ΟΣΕ να αναλάβει να προετοιμάσει την γραμμή Κόρινθος‐Ναύπλιο για επαναλειτουργία, με ανάκτηση καθυστερημένης συντήρησης της πρόσφατα ανακαινισμένης γραμμής και με εγκατάσταση ή επανεγκατάσταση των Αυτομάτων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Η Περιφέρεια Πελοποννήσου εάν απαιτηθεί να χρηματοδοτήσει την σχετική δράση (ανάκτηση συντήρησης, ΑΣΙΔ κλπ) μεσω του ΠΕΠ και με βάση τεχνικά δελτία που θα συντάξει ο ΟΣΕ ή οι άλλες καθ’ ύλη αρμόδιες σιδηροδρομικές εταιρείες.
3. Να ανατεθεί από τον ΟΣΕ άμεσα μια τεχνικο‐οικονομική μελέτη για τον υπολογισμό και την εκτίμηση της επιβατικής ζήτησης και των εσόδων μιας τέτοιας υπηρεσίας (δρομολόγια Αθηνών / Κορίνθου‐Ναυπλίου), την λειτουργική της μελέτη και τον υπολογισμό του απαιτούμενου αριθμού δρομολογίων σε ημερησία και εποχιακή βάση, των αναγκών σε προσωπικό και τροχαίο υλικό και του λειτουργικού κόστους, σε συνάρτηση με τον καθορισμό ενός ανταγωνιστικού κομίστρου. Η μελέτη αυτή θα υποδείξει τις λεπτομέρειες για τα θέματα τεχνικής και εμπορικής εκμετάλλευσης και λειτουργίας της γραμμής και θα δρομολογήσει τις τελικες αποφάσεις (εξεύρεση προσωπικού, προετοιμασία τροχαίου υλικού, καθορισμός κομίστρου και επιδότησης κλπ). Η ΕΕΣΣΤΥ θα πρέπει να αναλάβει την γενική επισκευή και προετοιμασία των μονάδων τροχαίου υλικού (αυτοκινηταμαξών) που θα απαιτηθούν για την επαναλειτουργία.
4. Τα δρομολόγια αυτά θα πρέπει να εξασφαλίζουν άμεση ανταπόκριση με τα διερχόμενα τραίνα του Ηλεκτροκίνητου Προαστιακού Αθηνών‐Κορίνθου‐Κιάτου και μάλιστα στην ιδία αποβάθρα στον σταθμό Κορίνθου (μετεπιβίβαση side by side). Στόχος ειδικά τώρα που η μέγιστη ταχύτητα στην κύρια γραμμή Αθηνών‐Κορίνθου μετά την αποκατάσταση λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα μπορεί να επανέλθει στα 160 χλμ/ώρα, είναι ο συνδυασμένος χρόνος διαδρομής από την Αθήνα για το Ναύπλιο να μην υπερβαίνει τις 2 ώρες, συμπεριλαμβανόμενου του χρόνου μετεπιβίβασης στην Κόρινθο.
5. Το εισιτήριο (συνδυασμένο με εκείνο του Προαστιακού), θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό κυρίως σε σχέση με το γενικευμένο κόστος της μετακίνησης με ΙΧ στην ιδία διαδρομή.
6. Δεδομένου και του τουριστικού χαρακτήρα που θα έχει η παρεχομένη εξυπηρέτηση να διαμορφωθούν από τον λειτουργό (TΡAINOΣE) ολοκληρωμένα τουριστικά πακέτα με ξενοδοχεία, εστιατόρια, επισκέψεις σε αξιοθέατα κλπ. Επίσης την καθιέρωση κάρτας πολλαπλών διαδρομών με έκπτωση για τους συχνούς χρηστές (μετακινήσεις εργασίας, σπουδών κλπ.
7. Σε κάθε περίπτωση είναι κρίσιμο να επαναχρησιμοποιηθούν οι υπάρχοντες σιδηροδρομικοί σταθμοί στο Άργος και στο Ναύπλιο (στην δεύτερη περίπτωση μιλάμε για τον νέο σταθμό στο λιμάνι) και όχι να εξοριστούν εκτός πόλης στο "πέρα πουθενά", όπως εξεταζόταν στα πλαίσια της διαδικασίας τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ναυπλίου, γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε βέβαιη αποτυχία το όλο εγχείρημα.»

Το σχόλιο μας: Μετά το κλείσιμο του Μηχανοστασίου Καλαμάτας και τις υποχρεωτικές μετατάξεις του τεχνικού προσωπικού σε νοσοκομεία και αρχαιολογία και με δεδομένη την αποκοπή του μετρικού δικτύου από την Αθήνα (Εργοστάσιο Πειραιά, και Μηχανοστάσιο Αγ Ιωάννη) ποιοι τεχνίτες και σε ποιο συγκρότημα θα ελέγχουν και θα επισκευάζουν στην καθημερινή βάση το τροχαίο υλικό που θα καλύπτει αυτά τα τοπικά δρομολόγια; Τι κόστος θα προκύψει για την κάλυψη των απαιτήσεων της συντήρησης και ποιον θα βαρύνει; 

Πηγή:
- Ψήφισμα: Τραίνο στην Αργολίδα
https://secure.avaaz.org/el/petition/Ypoyrgeio_Ypodomon_Metaforon_OSE_TRAINOSE_TRAINO_STIN_ARGOLIDA/?fyaUuib&pv=3&utm_source=sharetools&utm_medium=facebook&utm_campaign=petition-418843-Ypoyrgeio_Ypodomon_Metaforon_OSE_TRAINOSE_TRAINO_STIN_ARGOLIDA&utm_term=yaUuib%2Bel

2 σχόλια:

  1. Δύσκολο να επαναλειτουργήσει γιατί η γραμμή Κόρινθος​ - Ναύπλιο είναι διαφορετικού εύρους. Χρειάζεται ανταπόκριση και μετεπιβίβαση σε άλλο συρμό. Αυτοί που αποφάσισαν το 2003 (ξέρουμε ποιοι) την ανακατασκευή του μετρικού δικτύου, κατασπατάλησαν δημόσιο χρήμα για να πάρουν λεφτά οι δημόσιοι εργολάβοι. Υπολόγισαν ομως χωρίς τον ξενοδόχο (επιβάτη), ο οποίος προτιμάει το ΚΤΕΛ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;Όλα δύσκολα αλλά, παράλληλα, όλα εύκολα. Εύκολο να βάζεις φόρους για ποιό λόγο δύσκολο να υπηρετείς τον λαό σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή