Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

Τρία μεγαθήρια για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το who is who των διεκδικητώνΤρία μεγαθήρια για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το who is who των διεκδικητών

Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης μπαίνει σε τροχιά αποκρατικοποίησης. Την Παρασκευή 24 Μαρτίου δόθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 67% παρέλαβε η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, προσφορές που κατατέθηκαν στη Morgan Stanley, χρηματοοικονομικό σύμβουλο του Ταμείου, στο Λονδίνο.

Το μεγάλο θετικό νέο είναι ότι έχουμε τρεις δεσμευτικές προσφορές από παγκόσμιους παίκτες ενώ υπάρχει και χρώμα ...Ελληνικό. Έτσι προσφορές κατέθεσαν οι:


Η International Container Terminal Services Inc.
Μεταξύ των 5 μεγαλύτερων διαχειριστών container terminals παγκοσμίως η εταιρεία έχει έδρα τις Φιλιππίνες αλλά πρόκειται για πολυεθνική με αμερικανικά κεφάλαια και διαχειρίζεται 28 λιμάνια παγκοσμίως. Στην Αμερική έχει επτά ενώ στην Ευρώπη έχει παρουσία στο λιμάνι του Gdynia στην Πολωνία, και στη Ριέκα της Κροατίας.

The Peninsular and Oriental Stream (P&O)
Αν το όνομα δεν σας λέει κάτι τότε σας αναφέρουμε ότι μέλος του ομίλου της Dubai Ports. Ο συγκεκριμένος όμιλος είχε δώσει το παρόν και το 2008 στον (αποτυχημένο τότε) διαγωνισμό. Έχει πολυεθνική παρουσία σε 65 λιμάνι κυρίως στην Ασία ενώ σε Ευρωπαϊκό επίπεδο διαχειρίζεται το λιμάνι της Κωνστάτζας στην Ρουμανία. Πρόκειται για ένα δυνατό παίκτη με μεγάλα πλάνα για επέκταση ανά τον κόσμο.

Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments LTD and Terminal Link SAS
Εδώ έχουμε χρώμα Ελληνικό καθώς στο σχήμα συμμετέχει ο δραστήριος επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης. Αναφορικά με την Terminal Link SAS έχει έδρα την Μασσαλία ενώ λειτουργεί ως θυγατρική της CMA CGM S.A. μίας από τις μεγαλύτερες δυνάμεις παγκοσμίως στην διαχείριση και όχι μόνο λιμένων. H εταιρεία δραστηριοποιείται διεθνώς και την βρίσκουμε στις ΗΠΑ στα λιμάνια της Νότιας Φλόριντα και του Χιούστον, ενώ στην Ευρώπη διαχειρίζεται προβλήτες στην Αντβερπ στο Βέλγιο, στη Μάλτα, στη Χάβρη της Γαλλίας κ.α.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το εμφανιζόμενο ως μεγάλο φαβορί, η Ιαπωνική Mitsui ζήτησε παράταση στην προθεσμία, αίτημα που δεν έγινε δεκτό.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφορών θα εκκινήσει άμεσα.
Οι προσφορές θα γίνουν γνωστές εντός του Απριλίου, ενώ σε κάθε περίπτωση και λόγω του ανταγωνισμού που συνιστούν οι 3 παρουσίας το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές προκειμένου να λάβει το υψηλότερο δυνατόν τίμημα. Αυτό το έχουμε δει και σε παρελθοντικούς διαγωνισμούς του Ταμείου όταν υπάρχει περιβάλλον ανταγωνισμού.

Μεγάλος στόχος είναι εντός του 2017 να έχει ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση και ο παραχωρησιούχος να ξεκινήσει την μεταμόρφωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, τόσο από το δεσμευτικό πρόγραμμα επενδύσεων των 180εκατ.ευρώ όσο και από άλλες επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν από την ανάπτυξη που θα παρουσιάσει το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ΟΛΘ θα γίνει το δεύτερο λιμάνι που αποκρατικοποιείται, καθώς πέρυσι το καλοκαίρι η ίδια διαδικασία ολοκληρώθηκε για το λιμάνι του Πειραιά που δόθηκε στην Κινεζική COSCO.

Πηγή:
- Τρία μεγαθήρια για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το who is who των διεκδικητών
http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania-marines/item/39669-tria-megathiria-gia-to-limani-tis-thessalonikis-to-who-is-who-ton-diekdikiton

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου