Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Άμεση επαναλειτουργία του τραίνου στην Αργολίδα-Επανασύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα

Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Επαναλειτουργία Τώρα του Τραίνου στην Αργολίδα, συγκροτήθηκε για να συσπειρώσει και να εκφράσει όλους όσους (πολίτες και φορείς του Νομού Αργολίδας) επιδιώκουν και αγωνίζονται για να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική σύνδεση του Νομού μας με την Κόρινθο και μέσω αυτής με την Αθήνα, ξαναβάζοντας την Αργολίδα στον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Η σημασία της επαναλειτουργίας του τραίνου  ξεπερνά την σημερινή συγκυρία και συνδέεται άρρηκτα με το αναπτυξιακό μέλλον και την τουριστική προοπτική της Αργολίδας που περνάει μέσα από την ενδυνάμωση των επαφών της με την πρωτεύουσα της χώρας, τις μεγάλες διεθνείς της πύλες (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών,


Λιμάνι Πειραιά, Δυτική Πύλη Πατρών), καθώς και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά και μεταφορικά δίκτυα. Οι σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες μεταφορές, από άποψη άνεσης, ασφάλειας και ποιότητας μετακίνησης, αντιμετώπισης κυκλοφοριακών προβλημάτων, εξοικονόμησης κόστους μετακίνησης και μεταφοράς και μείωσης των αναγκών σε ενεργειακή κατανάλωση, αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος. Για αυτό θα δραστηριοποιούμαστε παρεμβατικά με εκδηλώσεις, συσκέψεις, συναντήσεις με φορείς του νομού, αρθρογραφία στα τοπικά, αθηναϊκά έντυπα και ηλεκτρονικά - διαδικτυακά ΜΜΕ και υποβολή σχετικών αιτημάτων προς το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τον ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις λοιπες σιδηροδρομικές εταιρειες, την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τους Δημάρχους του νομού και τους τοπικούς βουλευτές.
Ως πρώτο στόχο ιεραρχούμε την άμεση δρομολόγηση ενεργειών από το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ και τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές εταιρείες για την επαναλειτουργία της υφιστάμενης μετρικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο / Τρίπολη, η οποία ενώ ανακαινίστηκε με κονδύλια του ΠΕΠ της 4ης Προγραμματικής Περιόδου, λειτούργησε ημιτελώς και για λίγο και στη συνέχεια κατέστη ανενεργή στα τέλη του 2010. Μακροπρόθεσμα διεκδικούμε την διερεύνηση σκοπιμότητας μελλοντικής μετατροπής της ως άνω γραμμής σε μονή ηλεκτροκίνηση γραμμή διεθνούς εύρους, με άμεση επέκταση ορισμένων δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου των Αθηνών μέχρι Άργος και Ναύπλιο. Υπενθυμίζουμε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου προβλέπεται ως υποστηρικτικός βραχίονας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και πιο συγκεκριμένα του δυτικού κλάδου του Αθήνα-Κόρινθος-Κιάτο, στο θεσμοθετημένο από το 2009 Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο Ελλάδος.
Επειδή ο πρώτος και άμεσος στόχος μας (επαναλειτουργία μετρικής γραμμής με δρομολόγια Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο και με ανταπόκριση στον σταθμό Κορίνθου με τον Προαστιακό προς και από Αθήνα και Διεθνή Αερολιμένα) θεωρούμε ότι είναι και εφικτός και βιώσιμος και επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, αφορά δε αξιοποίηση της πρόσφατης επένδυσης που είχε γίνει για την ανακαίνιση της γραμμής (2003-2009), ζητάμε άμεσα τα παρακάτω:
1.Το Υπουργείο Μεταφορών να λάβει κατ αρχήν μία πολιτική απόφαση για την επαναλειτουργία του κλάδου αυτού, σε ανταπόκριση με τον εν λειτουργία ηλεκτροκίνητο Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών στην Κόρινθο. Στα πλαίσια αυτά να ζητήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πακέτο των δρομολογίων «αγόνων γραμμών» το οποίο εκτελεί για να πάρει τις επιδοτήσεις ΥΓΟΣ (Υπηρεσιών Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος), να συμπεριλάβει στο προσεχές μέλλον και την γραμμή Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο ως συνδυασμένη υπηρεσία με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Πειραιάς Λιμάνι- Αθήνα / Αεροδρόμιο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ - Κόρινθος - Κιάτο και μελλοντικά με την ταχεία σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Πάτρας. Για να προκύψει η παραπάνω υπηρεσία χρειάζεται μια καλοσχεδιασμένη μετεπιβίβαση στο νέο Σ.Σ. της Κορίνθου επί του Προαστιακού.
2. Ο ΟΣΕ να αναλάβει να προετοιμάσει την γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο για επαναλειτουργία, με ανάκτηση καθυστερημένης συντήρησης της πρόσφατα ανακαινισμένης γραμμής και με εγκατάσταση ή επανεγκατάσταση των Αυτομάτων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Η Περιφέρεια Πελοποννήσου εάν απαιτηθεί να χρηματοδοτήσει την σχετική δράση (ανάκτηση συντήρησης, ΑΣΙΔ κλπ) μεσω του ΠΕΠ και με βάση τεχνικά δελτία που θα συντάξει ο ΟΣΕ ή οι άλλες καθ’ ύλη αρμόδιες σιδηροδρομικές εταιρείες.
3. Να ανατεθεί από τον ΟΣΕ άμεσα μια τεχνικο-οικονομική μελέτη για τον υπολογισμό και την εκτίμηση της επιβατικής ζήτησης και των εσόδων μιας τέτοιας υπηρεσίας (δρομολόγια Αθηνών / Κορίνθου-Ναυπλίου), την λειτουργική της μελέτη και τον υπολογισμό του απαιτούμενου αριθμού δρομολογίων σε ημερησία και εποχιακή βάση, των αναγκών σε προσωπικό και τροχαίο υλικό και του λειτουργικού κόστους, σε συνάρτηση με τον καθορισμό ενός ανταγωνιστικού κομίστρου. Η μελέτη αυτή θα υποδείξει τις λεπτομέρειες για τα θέματα τεχνικής και εμπορικής εκμετάλλευσης και λειτουργίας της γραμμής και θα δρομολογήσει τις τελικες αποφάσεις (εξεύρεση προσωπικού, προετοιμασία τροχαίου υλικού, καθορισμός κομίστρου και επιδότησης κλπ). Η ΕΕΣΣΤΥ θα πρέπει να αναλάβει την γενική επισκευή και προετοιμασία των μονάδων τροχαίου υλικού (αυτοκινηταμαξών) που θα απαιτηθούν για την επαναλειτουργία.
4. Τα δρομολόγια αυτά θα πρέπει να εξασφαλίζουν άμεση ανταπόκριση με τα διερχόμενα τραίνα του Ηλεκτροκίνητου Προαστιακού Αθηνών-Κορίνθου-Κιάτου και μάλιστα στην ιδία αποβάθρα στον σταθμό Κορίνθου (μετεπιβίβαση side by side). Στόχος  ειδικά τώρα που η μέγιστη ταχύτητα στην κύρια γραμμή Αθηνών-Κορίνθου μετά την αποκατάσταση λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα μπορεί να επανέλθει στα 160 χλμ/ώρα, είναι ο συνδυασμένος χρόνος διαδρομής από την Αθήνα για το Ναύπλιο να μην υπερβαίνει τις 2 ώρες, συμπεριλαμβανόμενου του χρόνου μετεπιβίβασης στην Κόρινθο.
5. Το εισιτήριο (συνδυασμένο με εκείνο του Προαστιακού), θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικό κυρίως σε σχέση με το γενικευμένο κόστος της μετακίνησης με ΙΧ στην ιδία διαδρομή.
6. Δεδομένου και του τουριστικού χαρακτήρα που θα έχει η παρεχομένη εξυπηρέτηση να διαμορφωθούν από τον λειτουργό (TΡAINOΣE) ολοκληρωμένα τουριστικά πακέτα με ξενοδοχεία, εστιατόρια, επισκέψεις σε αξιοθέατα κλπ. Επίσης την καθιέρωση κάρτας πολλαπλών διαδρομών με έκπτωση για τους συχνούς χρηστές (μετακινήσεις εργασίας, σπουδών κλπ.
7. Σε κάθε περίπτωση είναι κρίσιμο να επαναχρησιμοποιηθούν οι υπάρχοντες σιδηροδρομικοί σταθμοί στο Άργος και στο Ναύπλιο (στην δεύτερη περίπτωση μιλάμε για τον νέο σταθμό στο λιμάνι) και όχι να εξοριστούν εκτός πόλης στο "πέρα πουθενά", όπως εξεταζόταν στα πλαίσια της διαδικασίας τροποποίησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ναυπλίου, γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε βέβαιη αποτυχία το όλο εγχείρημα.
Η προσωρινή συντονιστική επιτροπή αποτελείται από τους :
Μπάμπης Αντωνιάδης Δ.Υ. - Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ναυπλιέων με την Άλλη Πρόταση
Γιάννης Δαρλάσης Λογιστής
Άρης Καραμάνος Δ.Υ. – πρώην σιδηροδρομικός
Βάσω Μπαρμπούση Καθηγήτρια Πανεπιστημίου – Πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου - Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών, Ναύπλιο
Δημήτρης Νικητόπουλος Οικονομολόγος - Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άργους Μυκηνών με τον Άλλο Δρόμο – επικεφαλής της μείζονος πλειοψηφίας
Βαγγέλης Ντάνης Φυσικός
Έφη Παππά Μουσικός
Παναγιώτης Τασσόπουλος Φοιτητής
Francesco Moretti Εικαστικός καλλιτέχνης
Τηλ. Επικοινωνίας: 6972323886,6974321741

Πηγή:
- Άμεση επαναλειτουργία του τραίνου στην Αργολίδα-Επανασύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα
http://www.argolidaportal.gr/news/22775/amesi-epanaleitoyrgia-toy-trainoy-stin-argolida-epanasyndesi-me-korintho-kai-athina

2 σχόλια:

  1. Silvester Geogeo Να μην ξεχναμε οτι κατονομαστηκε αγονη γραμμη επειδη οι πολιτες δεν το προτιμουν λογο της μεγαλης διαρκειας των διαδρομων. Και αυτο γιατι παρακαλω?
    Διοτι οι ιθυνοντες της καταπληκτικης αυτης "ανακαινισης του δικτυου" δεν φροντισαν να μεγαλωσουν το πλατος των γραμμων στα συγχρονα προτυπα με αποτελεσμα να μην μπορουν τα τρενα να αναπτυξουν ικανοποιητικες ταχυτητες και μαλιστα να εχουμε εκτροχιασμους με τραυματισμους κ νεκρο το 2010 αν θυμαμαι καλα.

    Mixanikos Ose για να αλλάξεις το εύρος γραμμής πρέπει να κάνεις άλλη χάραξη γιατί όσο πιο έντονο είναι το ανάγλυφο μιας περιοχής (και άρα έχεις κλειστές καμπύλες με μικρότερες ακτίνες καμπυλότητας) πρέπει το εύρος γραμμής να μικραίνει. επομένως για να γίνει το εύρος κανονικό απαιτούνται σήραγγες και γέφυρες και άρα απαλλοτριώσεις...

    Silvester Geogeo Προφανως και θελει μανουρα για να γινει η δουλεια, αυτο ειναι το πλεον γνωστο και ας μην ειναι καποιος μηχανικος. Απο την στιγμη ξεκινας να κανεις μια δουλεια για πιο λογο να μην την κανεις σωστα?
    Ετσι κ αλλιως τα εκατομυρια θα τα ξοδεψεις ειτε ειναι του δημοσιου ειτε της Ε.Ε. Κανε την ρουφιανα την δουλεια σωστα.
    Αλλα οοοοοοοχι, ξερουμε ολοι πολυ καλα τι γινεται σε αυτες τις περιπτωσεις που υπαρχει πακτωλος χρηματων. Ανακαινισεις για τα ματια του κοσμου και τα λεφτα στις τσεπες καποιων. Ετσι ηταν η Ελλαδα και ετσι θα μεινει μεχρι να αλλαξει η παιδεια των πολιτων.
    Οσο για τους λογους που καποιοι πολιτες θελουν το τρενο πισω ειναι καθαρα θεμα ψυχολογιας. Μπορει να το θελουν αλλα η προσελευση, προσωπικα πιστευω, δεν θα αυξηθει ουτε στο ελαχιστο.
    Η ευχη μου ειναι μακαρι οταν θα αναλαβουν οι Ιταλοι να αναβαθμισουν τις γραμμες, μονο τοτε θα δουμε πραγματικη αλλαγη στις επιλογες των μεσων μετακινησης των πολιτων.

    Mixanikos Ose το να κάνεις ανακαίνιση γραμμής έχει σαφώς μικρότερο κόστος από την αλλαγή χάραξης. Το πρόβλημα της χώρας για μένα δεν είναι καν στις μίζες αλλά στην παντελή έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού. Δηλαδή κάνω ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σε συνεννόηση κυβέρνησης - αντιπολίτευσης - τοπικών φορέων και αφού επιλέξω την καλύτερη λύση μετά την υποστηρίζω χωρίς παλινωδίες.

    Silvester Geogeo Εννοειτε και αυτο αλλα πως να σκεφτεις στρατηγικα οταν το μυαλο σου θολωνουν τα εκατομυρια που μπορεις να βαλεις στην τσεπη?
    Επισης ειναι μια πολυ παλια τακτικη οσων τα τσεπωνουν τοσα χρονια, επιτηδες να μην κανουν τους απαραιτητους μακροχρονιους σχεδιασμους σε καμια περιπτωση για να μπορουν συνεχως να συμπληρωνουν τα παλια εργα με καινουρια και ετσι να βγαζουν περισσοτερα απο τις μιζες
    Αυτο γινοταν και συνεχιζει να γινεται απο τα πιο μικρα εως τα πιο μεγαλα εργα. Φαινονται χαζοι αλλα δεν ειναι. Απλα σε περιπτωσεις οπως την συγκεκριμενη ξεμειναν απο επιδοτησεις!

    Mixanikos Ose και αφού οι πολίτες δεν την προτιμούν λόγω της μεγάλης διάρκειας γιατί σήμερα οι πολίτες θέλουν το τραίνο πίσω;

    Mixanikos Ose και που ήταν οι πολίτες τότε που σταμάτησαν τα δρομολόγια;

    Δημήτρης Παπαδόπουλος Με χρονο διαδρομης στα τελευταια της, 2.07' ηταν ακρως ανταγωνιστικη του ΚΤΕΛ το οποιο ηθελε στην καλυτερη των περιπτωσεων 2.30. Κι οταν επεφτε σε κινηση 2.45-3.00.
    Κι αξιζει σ αυτο το σημειο να αναφερθει οτι το ευρος γραμμης (εσωτερικο πλατος μεταξυ των 2 τροχιων) το οποιο στην Πελοποννησο ειναι 1000mm, δεν παιζει και ιδιαιτερα ρολο στην επιτευξη υψηλων ταχυτητων δεδομενου οτι αφενος υπαρχουν δικτυα ιδιου ευρους που αναπτυσσουν ταχυτητες 160χαω, αφετερου πολυ σημαντικο ρολο παιζει η χαραξη της γραμμης που στην προκειμενη περιπτωση μπορουσε σε πολλα σημεια ν αλλαξει. Τελος αξιζει να αναφερθει οτι μεγαλο ρολο στην ολικη διανυση ενος δρομολογιου επαιξαν οι ισοπεδες διαβασεις πολλες απο τις οποιες εστερουνταν αυτοματου συστηματος φυλαξης. Διοτι δεν ειναι δυνατο το 199χ με του κουρελογραμμη τα παλαιοτερα τρενα να κανουν 55' το Κορινθος-Αργος και με ανακαινισμενη υποδομη να κανει 70'!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mixanikos Ose
    Στη χώρα αυτή
    1) αφού ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του δικτύου της μετρικής γραμμής στην Πελοπόννησο
    2) και μόλις εξοπλίστηκε το Μηχανοστάσιο Καλαμάτας για να γίνει το κεντρικό Μηχναοστάσιο που θα υποστηρίζει τις συντηρήσεις του τροχαίου υλικού μετρικής αυτόνομα από Αθήνα.
    3) στη συνέχεια διακόπηκαν τα δρομολόγια ως άγονες γραμμές
    4) ενώ βρήκαν ευκαιρία άγνωστοι και έκοψαν και έκλεψαν τροχαίο υλικό μετρικής γραμμής και σιδηροτροχιές
    5) Ο ΟΣΕς αναγκάστηκε να μεταφέρει το τροχαίο υλικό στην Αθήνα για να το προστατέψει, το οποίο ακινητεί ασυντήρητο εδώ και χρόνια...
    6) Και αφού όλο το προσωπικό συντήρησης μετατάχθηκε σε άλλες υπηρεσίες και το Μηχανοστάσιο Καλαμάτας έκλεισε...
    7) Τώρα οι πολίτες ζητάνε την επαναλειτουργία της γραμμής...
    Παραδίδουμε σεμινάρια στρατηγικού σχεδιασμού...

    Diamantis Goufas
    Συνχαρητηρια! Έτσι δυστυχώς είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή