Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017

Σιδηροδρομική «πύλη» προς την Αλβανία (Φλώρινα - Καστοριά - Κρυσταλλοπηγή - Πόγραδετς)

ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ

Σε τελική φάση βρίσκεται η πρόταση εκπόνησης Μελέτης Βιωσιμότητας, στο INTERREG, που θα συνδέει σιδηροδρομικά το Αεροδρόμιο της Καστοριάς με τη Γραμμή Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Πόγραδετς που έχουν καταθέσει η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με τις αλβανικές αρχές. Την Τρίτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θ. Βούρδας θα παρευρεθεί στα Τίρανα όπου θα «σφραγιστεί« η σχετική συμφωνία. Η πρόταση κατατέθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG IPA II «Ελλάδα - Αλβανία 2014-2020» όπως είπε στην «ΗτΣ» ο κ. Βούρδας.

Τα τρία εμπλεκόμενα μέρη στην κατάθεση της πρότασης είναι η ΕΡΓΟΣΕ (ως leading company), ο ΟΣΕ και το Αλβανικό Υπουργείο Μεταφορών.
Το έργο αφορά τη μελέτη βιωσιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας - Αλβανίας. Η σιδηροδρομική ενότητα «Κρυσταλλοπηγή - Πόγραδετς» έχει συνολικό μήκος περίπου 130 χιλιομέτρων εντός της ελληνικής και αλβανικής επικράτειας και έχει αναγνωριστεί ως μέρος του σχεδιασμού του προγράμματος «TEN-T Connecting Europe».
Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα η μελέτη βιωσιμότητας του έργου θα γίνει σε 24 μήνες, ωστόσο μέσα σε έξι μήνες τα τεχνικά χαρακτηριστικά της γραμμής θα προχωρήσουν στην προετοιμασία του έργου μια και θα έχουν καταλήξει και στον προϋπολογισμό του.
Ο σκοπός της μελέτης βιωσιμότητας είναι να συλλέξουν τις σχετικές πληροφορίες από όλους τους βασικούς εμπλεκόμενους φορείς, να αξιολογηθεί η μελλοντική κοινωνικοοικονομική και χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του νέας αυτής σιδηροδρομικής σύνδεσης και οι κύριες επιπτώσεις της. Το πεδίο εφαρμογής της μελέτης καλύπτει τόσο τους επιβάτες όσο και τα φορτία.
Ο μέχρι σήμερα σχεδιασμός των υποδομών μεταφορών προέβλεπε, χωρίς τις αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας, τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας μέσω της νέας γραμμής «Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Πόγραδετς». Όμως, η ελληνική πλευρά, εξ αρχής θεώρησε ότι υπάρχει η αναγκαιότητα να συμπεριληφθεί στον ανωτέρω σχεδιασμό και η σύνδεση της νέας γραμμής με την πόλη και το αεροδρόμιο της Καστοριάς. Η σύνδεση αυτή μπορεί να προσδώσει μία νέα εξαιρετική δυναμική στην πρόταση για την σιδηροδρομική διασύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας, καθώς η Καστοριά αποτελεί έναν σημαντικό οικονομικό πόλο στη Βόρεια Ελλάδα, με εξαιρετικές οικονομικές και αναπτυξιακές δυνατότητες και ιδιαιτέρα αναφορικά με την παράδοση που έχει η περιοχή στο εμπόριο της γούνας.
Η σύνδεση με το αεροδρόμιο προσδίδει στο δημιουργούμενο διασυνοριακό περιφερειακό δίκτυο και μία ακόμη διάσταση, αυτή της μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων, που θα μπορεί να συνδυάζεται με το υπάρχον οδικό και αεροπορικό δίκτυο στα πλαίσια της εξυπηρέτησης όλης της ευρύτερης περιφέρειας τόσο στην Βορειοδυτική Ελλάδα όσο και στη νότια Αλβανία.
Τέλος, δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε μελλοντικά η Αλβανία να διασυνδέεται σιδηροδρομικώς με την Ελλάδα όχι μόνο μέσω του άξονα Τίρανα-Πόγραδετς- Φλώρινα-Θεσσαλονίκη, αλλά και μέσω του άξονα Τίρανα-Πόγραδετς-Καστοριά-Καλαμπάκα, με διακλαδώσεις προς Ιωάννινα και Αθήνα.

Πηγή:
- Σιδηροδρομική «πύλη» προς την Αλβανία
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=114502918

2 σχόλια:

  1. Gerry Dossas Η διαβαση του Πισοδεριου για να συνδεθεί η Φλωρινα με την Κρυσταλλοπηγη απαιτεί μεγαλου μήκους σηραγγα. Πανακριβη και τεχνικα δύσκολη χάραξη. Η σύνδεση με Αλβανία πρέπει να γίνει μεσω της μελλοντικής γραμμης Κοζανης Σιατιστας Καστοριας Ιεροπηγης. Χαραξη χωρίς μεγαλα φυσικα εμποδια και σταθερό υψόμετρο. Η χαραξη αυτη συνδέεται με την μελοντικη γραμμή Καλαμπακα Γρεβενα Σιατιστα Κοζανη, η μελέτη της οποίας έχει εκπονηθεί και εχει ιστορία πανω απο 70 χρόνια. Ολοι θυμομαστε τους ερειπωμένους σταθμούς που ποτε δεν λειτούργησαν. Οσο δε για την Σιδηροδρομικη Εγνατία στην Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο, η χαραξη πρέπει να ακλολουθησει την γραμμή Γρεβενα Κονιτσα Ιωαννινα μεσω Σαρανταπορου. Η χάραξη Καλαμπακα Γιαννενα (παράλληλγα με την οδικη Εγνατία) προβλεπει σηραγγα 12 χλμ. Η λυση αυτη ειναι υπερβολικά ακριβη και τεχνικα πολυ δυσκολη...η εμπειρία της οδικης Εγνατιας στην περιοχή το εχει δείξει. Η λυση μεσω Κονιτσας ειναι πιο βατη και καλύπτει την περιοχη της Κονιτσας και Ζαγοριου και εχει περιθώριο συνδεσης Ιωαννινων με Αργυροκαστρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με μελετες να ασχολουνται τα παιδια.Τα εργα ειναι για αντρες με παντελονια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή