Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2016

«Σφύριγμα» για το τρενάκι των Τεμπών

Το θέμα της λειτουργίας και της αξιοποίησης της Παλιάς Γραμμής των Τεμπών, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα τόσο τον Δήμο Τεμπών όσο και πολλούς φίλους του Σιδηρόδρομου στη Λάρισα αλλά και σε όλη την Ελλάδα, ήρθε στην επικαιρότητα διά στόματος του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη.



Ο υπουργός κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, στα κεντρικά γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε στο θέμα της αξιοποίησης της συγκεκριμένης γραμμής (όπως και άλλων ανάλογων γραμμών στην Ελλάδα) υπογραμμίζοντας πως μπορεί με μια ολοκληρωμένη μελέτη σε συνεργασία πάντα με τους Δήμους και τους τοπικούς φορείς αυτές οι γραμμές να παίξουν τον δικό τους ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, να αναδειχθούν ιστορικά κέντρα και ιστορικές τοποθεσίες ή μνημεία, αλλά και σημεία που έχουν ιδιαίτερο φυσικό κάλλος. Στοιχεία που διαθέτει και με το παραπάνω η περιοχή των Τεμπών.

Το συγκεκριμένο ζήτημα αναμένεται να είναι και το βασικό αντικείμενο της συνάντησης του διευθύνοντα συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Σχίζα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό και τον δήμαρχο Τεμπών κ. Κολλάτο σε επίσκεψη του πρώτου που αναμένεται να πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις γιορτές.

Ικανοποίηση όμως υπάρχει και στις τάξεις των Σιδηροδρομικών της Λάρισας.

Η «Ε» συνάντησε τόσο τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Συνταξιούχων Λαρισαίων Σιδηροδρομικών ο «Άγιος Φίλιππος» κ. Γιάννη Πολυμέρου όσο και τον πρόεδρο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Λάρισας κ. Δημήτρη Κιό.

Οι δύο παραπάνω Σύλλογοι μαζί με το Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Λάρισας είναι αυτοί που με επεμβάσεις τους προς τη διοίκηση του ΟΣΕ και το Υπουργείο ζήτησαν τόσο την αξιοποίηση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Τεμπών – Ραψάνη την οποία δεν χρησιμοποιεί ο ΟΣΕ, για το Τρενάκι των Τεμπών όσο και τη δημιουργία Μουσείου Δρεζινών στα Τέμπη.

«Για τη γραμμή Τεμπών – Ραψάνης έχουν συγκεντρωθεί στη Λάρισα περίπου 15 παλιές δρεζίνες παλαιού τύπου. Δύο απ’ αυτές, μετά την επισκευή τους με έξοδα και εθελοντική προσφορά των μελών, μεταφέρθηκαν στα Τέμπη όπου και πραγματοποιούν δοκιμαστικές διαδρομές. Ήδη μάλιστα προσπαθούμε να επισκευάσουμε και να επανακυκλοφορήσουμε δύο μεγάλες παλιές δρεζίνες τις οποίες μεταφέραμε στο ΣΣ Λάρισας, εκ των οποίων η μια μάλιστα είναι εντυπωσιακή, άνετη και με ξύλινη επένδυση που κάποτε χρησιμοποιούσε ο εκάστοτε γενικός διευθυντής των Σιδηροδρόμων στα υπηρεσιακά του ταξίδια, οι επίσημοι προσκεκλημένοι. Η άλλη δρεζίνα ήταν μεταφοράς προσωπικού με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 20 ατόμων» λέει ο κ. Πολυμέρου και συνεχίζει «Σκοπός μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της κοιλάδας των Τεμπών, ώστε αυτή να μετατραπεί σε τουριστικό πόλο έλξης, με ήπιας μορφής τουρισμού και προβολή των μνημείων φύσης και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Ο δε Σιδηροδρομικός Σταθμός Τεμπών μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς της σιδηροδρομικής αναψυχής και η μετατροπή του σε σταθμό σιδηροδρομικής ιστορίας. Σίγουρα από την πρώτη στιγμή γνωρίζαμε τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζαμε σε αυτό το εγχείρημα όμως πιστεύουμε πως μπορούμε να το φέρουμε εις πέρας με τη βοήθεια όλων των Λαρισαίων».

«ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»

Στο γεγονός πως η πρόταση που έχει κατατεθεί για την κοιλάδα των Τεμπών έχει ως βάση την αξιοποίηση της Παλιάς Γραμμής και το τρενάκι των Τεμπών, στάθηκε ο δήμαρχος κ. Κολλάτος μιλώντας στην «Ε». Συγκεκριμένα είπε μεταξύ άλλων «Το τρενάκι των Τεμπών έχει πολύ μεγάλη σημασία για την αξιοποίηση της κοιλάδας. Αποτελεί τη βάση της πρότασής μας και σε αυτό πρέπει να τονιστεί πως υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με τους Σιδηροδρομικούς Συλλόγους της Λάρισας και ειδικά με τους κ. Πολυμέρου και Μάνθο» και συνέχισε «Περιμένουμε τώρα μετά τις γιορτές να συναντηθούμε με τον κ. Σχίζα που θα έρθει στην περιοχή και στη συνάντηση θα βρίσκεται και ο κ. Αγοραστός. Αν μη τι άλλο θα είναι μια σημαντική εξέλιξη για την περιοχή».

ΟΙ ΔΡΕΖΙΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς υπάρχουν στα Τέμπη δύο χειμωνιάτικες δρεζίνες και τρεις καλοκαιρινές για τις ανάγκες των σιδηροδρομικών. Οι χειμωνιάτικες είναι: η Δ3 μοντέλο του 1927, που χρησιμοποιούσε κατά κανόνα ο εκάστοτε προϊστάμενος για να περιοδεύσει και να ελέγξει τα έργα στις σιδηροδρομικές γραμμές από τους εργάτες της γραμμής. Η άλλη είναι μια ΜΒ351, ένα μηχανοκίνητο βαγονέτο για τη μεταφορά των εργατών γραμμής και υλικών, γι’ αυτό και είναι η πιο απλή στην κατασκευή. Είναι μάρκας WI CKLIAM Αγγλίας, με μηχανή Φορντ αρχικά (ελληνική πατέντα) και αργότερα πήρε τη μηχανή Όπελ.

Τέλος όσον αφορά στα μέρη που μπορεί κάποιος να δει μέσω της γραμμής αυτής είναι: ο σταθμός των Τεμπών, το παλιό ορυχείο, η Αγία Παρασκευή, οι πηγές των Νυμφών, οι δριστέλες του Πηνειού και ο τεκές του Χασάν Μπαμπάμ, την Εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα και τη σιδερένια γέφυρα του Πηνειού.

«Όλα αυτά τα χρόνια οι σύλλογοι έχουμε έρθει σε επαφή με πολλές ΜΚΟ που λειτουργούσαν στη Θεσσαλία, με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες του νομού, αλλά με όλες τις ομάδες που δρούνε στην περιοχή των Τεμπών με συλλόγους περιβαλλοντολογικούς, μορφωτικούς, εξωραϊστικούς, τουριστικούς, εκδρομικούς, ορειβατικούς και άλλους» λέει από την πλευρά του ο κ. Κιός. «Με όλους έχουμε ανταλλάξει απόψεις σε θέματα τουρισμού, εκπαίδευσης, πολιτισμού, περιβάλλοντος, αρχαιολογίας και φυσικά διαφήμισης της περιοχής μέσα από το τρενάκι των Τεμπών» συμπληρώνει ο κ. Πολυμέρου που τώρα πιστεύουν πως ήρθε η ώρα να ευοδωθούν οι κόποι όλων όσοι αγαπούν τον Σιδηρόδρομο και την κοιλάδα των Τεμπών.

Του Κώστα Γκιάστα

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Πηγή:
- «Σφύριγμα» για το τρενάκι των Τεμπών
http://trikkipress.gr/%CF%83%CF%86%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B9-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8E%CE%BD/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου