Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

Οι Φύλακες Άγγελοι του Μετρό της Αθήνας

Μπαίνεις στο σταθμό του Μετρό, κατεβαίνεις τις κυλιόμενες σκάλες, περιμένεις στην αποβάθρα, βλέπεις ότι το τρένο σου θα έρθει σε 2 λεπτά, επιβιβάζεσαι και φεύγεις. Φτάνεις στον προορισμό σου και φεύγεις από το σταθμό. Αυτή η για πολλούς καθημερινή συνήθεια φαίνεται βαρετή, όμως για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται να δουλέψουν σκληρά πολλοί άνθρωποι.

Οι "Φύλακες Άγγελοι" της ΣΤΑΣΥ ή πιο απλά οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας των γραμμών 2 και 3 του Μετρό στο Σύνταγμα είναι εκεί 365 μέρες το χρόνο για να κάνουν τα ταξίδια μας με το Μετρό, όσο γίνεται καλύτερα.


Το ypodomes.com είχε την τύχη να βρεθεί στα άδυτα της λειτουργίας του Αθηναϊκού Μετρό. Όπως εξηγεί ο Αντώνης Σιφναίος, Τομεάρχης του ΚΕΛ (Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας) των γραμμών 2 και 3, υπάρχουν πολλαπλά συστήματα για την ασφαλή λειτουργία των συρμών και την ασφάλεια των επιβατών.

"Κάθε εβδομάδα υπάρχουν 4 βασικά προγράμματα συχνότητας των συρμών και σε αυτά ανάλογα με τις συνθήκες προστίθενται προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες, π.χ. σε μία παραμονή αργίας, ή κατά τη διάρκεια ενός αθλητικού γεγονότος, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του επιβατικού κοινού" λέει ο κος Σιφναίος και συνεχίζει "ο ρυθμιστής κυκλοφορίας είναι επιφορτισμένος για την ομαλή κυκλοφορία των συρμών καθ`όλη τη διάρκεια της ημέρας και επεμβαίνει όταν χρειάζεται".

Το Μετρό της Αθήνας σήμερα χρησιμοποιούν περίπου 500.000 επιβάτες καθημερινά στις γραμμές 2 και 3. Ο μέσος χρόνος αναμονής είναι 4 λεπτά και φτάνει μέχρι και τα 15 λεπτά (συνήθως πολύ αργά το βράδυ). Πριν από μερικά χρόνια η συχνότητα είχε φτάσει μέχρι και 3 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα. Η δυνατότητα όμως του συστήματος, όπως είναι σχεδιασμένο μπορεί να φτάσει μέχρι και ένα τρένο ανά 100 δευτερόλεπτα (1`40``) οπότε ο σημερινός αριθμός επιβατών μπορεί στο μέλλον να αυξηθεί σημαντικά.

Αυτό δείχνει και τη δυναμική η οποία έχει το Αθηναϊκό Μετρό το οποίο έχει και ένα πολύ εξελιγμένο Κέντρο Λειτουργίας, ψηφιοποιημένο πλήρως από το 2013. Όπως αναφέρει ο Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom που έχει εγκαταστήσει το σύστημα, είναι αν όχι το πιο προηγμένο στην Ευρώπη, ένα από τα πλέον προηγμένα.

"Το πλέον ενθαρρυντικό είναι ότι η ίδια η εταιρεία λειτουργίας είναι μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη, είναι από τους πιο απαιτητικούς μας πελάτες και αυτό μας κάνει και εμάς να πηγαίνουμε ένα βήμα μπροστά. Είναι ένα από τα λιγοστά συστήματα Μετρό στην Ευρώπη που λειτουργικά εξελίσσεται τόσο πολύ" λέει στο ypodomes.com ο κος Βλάχος.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το Κέντρο Ελέγχου είναι επιφορτισμένο με την ομαλή λειτουργία στους σταθμούς και τις αποβάθρες και επεμβαίνει ακόμα και φωνητικά όταν χρειάζεται, παρεμβαίνει όταν βλέπει ότι κάτι συμβαίνει και δίνει λύσεις στην κίνηση των συρμών αν τύχει κάποιο απρόοπτο.

"Έχει τύχει να είναι μία γιαγιούλα στην αποβάθρα και αφού διαπιστώνει ότι είναι στην λάθος κατεύθυνση, να ανοίγει το πορτάκι στο τέλος της αποβάθρας, να διασχίζει τις γραμμές και να πηγαίνει στην απέναντι αποβάθρα μη γνωρίζοντας ότι θα μπορούσε να κεραυνοβοληθεί από τις γραμμές που ευτυχώς είχαμε προλάβει να κλείσουμε" μας λέει ο αρμόδιος υπάλληλος.

Το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας δίνει και λύσεις όμως σε ότι άλλο μπορεί να συμβεί "είναι εκατοντάδες οι περιπτώσεις που πρέπει να επέμβουμε και υπάρχουν προκαθορισμένες διαδικασίες για αυτές. Στις περιπτώσεις ατυχημάτων ας πούμε αποκλείεται ο σταθμός και διενεργούνται δρομολόγια στο υπόλοιπο της γραμμής ή αν χρειαστεί να κλείσει ένας σταθμός το τρένο πρέπει να περάσει χωρίς να σταματήσει.

Το βράδυ όταν τελειώσει το μεταφορικό έργο ξεκινά ο καθαρισμός του σταθμού και όταν χρειαστεί των γραμμών αλλά και η συντήρηση τους. Η ένταση των εργασιών είναι μεγάλη καθώς ο χρόνος είναι περιορισμένος και πρέπει στις 5 το πρωί να είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια της επόμενης ημέρας.

Όσον αφορά τα χαμένα αντικείμενα, αυτό είναι μία καθημερινή πραγματικότητα. Χιλιάδες αντικείμενα από πορτοφόλια, γυαλιά, κινητά, τσάντες, ρούχα και ότι μπορεί να φανταστεί ανθρώπου νους έχει ξεχαστεί σε αποβάθρες και κυρίως σε συρμούς. Όταν ρωτάμε ποια είναι τα πιο περίεργα αντικείμενα που έχουν βρεθεί η απάντηση μας αφήνει εμβρόντητους. Ασυνήθιστα αντικείμενα έχουν βρεθεί κατά καιρούς αλλά τα παρακάτω αντικείμενα προκαλούν εντύπωση "έχουμε βρει φορολογικές δηλώσεις, συμβόλαια αγορωπωλησίας ακινήτων, πινακίδες αυτοκινήτων, μασέλα και χρυσό δόντι".

Πηγή:
- Οι Φύλακες Άγγελοι του Μετρό της Αθήνας
http://www.ypodomes.com/index.php/metafores/astikes/item/37754-oi-fylakes-aggeloi-tou-metro-tis-athinas


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου