Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016

Σιδηρόδρομος: Σχεδιάζεται η μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής

Ένας μεγάλος σχεδιασμός έχει ξεκινήσει από τον ΟΣΕ προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ραγδαία ανάπτυξη στη χρήση του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια. Με επίκεντρο την Αθήνα γίνεται αυτή την εποχή ένας επανασχεδιασμός των απαραίτητων έργων που θα βοηθήσουν στο να αποφευχθεί ο κορεσμός των γραμμών , στη μείωση της χρονοαπόστασης αλλά και στη δημιουργία ενός σημαντικού δικτύου που θα δίνει πολλές επιλογές στους χρήστες του.


Σήμερα στο δίκτυο της Αττικής έχουμε τη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ-Οινόη που συνεχίζει προς Θεσσαλία και Μακεδονία. Επίσης έχουμε τη γραμμή Θριάσιο-Λιμάνι Πειραιά (στην περιοχή του Ικονίου). Η σημερινή κίνηση διεξάγεται χωρίς σημαντικά προβλήματα αλλά αυτό έχει κάνει με το γεγονός πως η βασική εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς τα έργα θα τελειώσουν στο τέλος του 2017.

Επίσης ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος σχεδόν υπολειτουργεί και δεν αποδίδει τα αναμενόμενα ενώ λόγω των έργων τα εμπορευματικά δρομολόγια παραμένουν ισχνά.

ΤΟ 2018 ΚΑΙ Ο «ΚΟΡΕΣΜΟΣ»
Το 2018 είναι μία χρονιά σταθμός για τον Σιδηρόδρομο στη χώρα. Από τη μία θα έχουν ολοκληρωθεί (άνευ συγκλονιστικού απροόπτου) τα έργα και θα ξεκινήσει η λειτουργία του αναβαθμισμένου δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μαζί περισσότερα εμπορευματικά δρομολόγια λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας του δικτύου. Τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας θα μπορούν επίσης να εκτελούνται χωρίς προβλήματα.

Από την άλλη θα έχουμε την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών με την πιθανότητα εισόδου νέων εταιρειών με δικό τους στόλο. Τι θα σημάνει όμως αυτό;

Όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ υπάρχει σημαντική πιθανότητα να έχουμε γρήγορα κυκλοφοριακό κορεσμό καθώς στη διπλή γραμμή από το ΣΚΑ (το Μενίδι) μέχρι την Οινόη και τη Θήβα, θα πρέπει να χωρούν (χρονικά) τα επιβατικά, προαστιακά εμπορευματικά δρομολόγια. Αν σκεφτούμε ότι σήμερα η COSCO σκέφτεται τον διπλασιασμό των δρομολογίων χωρίς να συνυπολογίσουμε την αύξηση που επέλθει το 2018 από τη λειτουργία όλου του Προβλήτα ΙΙΙ τότε πάμε με συνοπτικές διαδικασίες για τον απόλυτο σιδηροδρομικό κορεσμό.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η σκέψη για την Παράκαμψη της Αττικής δεν είναι καινούργια αλλά το τελευταίο διάστημα πέφτει στο τραπέζι όλο και πιο δυνατά. Κάποτε υπήρχε η σκέψη να τρέξει παράλληλα με αυτοκινητόδρομο αλλά ναυάγησε.

Η ιδέα είναι να υπάρξει μία νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που να ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο και μέσω του Κιθαιρώνα να καταλήγει στο εθνικό δίκτυο στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Σφίγγα Θηβών. Πρόκειται για μία γραμμή μήκους περίπου 60χλμ η οποία αν υλοποιηθεί θα συντομεύσει κατά 30χλμ την απόσταση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατεβάζοντας ακόμα περισσότερο την χρονοαπόσταση από 3.30 ώρες το 2018 σε 3 ώρες περίπου.

Το σπουδαίο σε αυτή τη γραμμή είναι πως θα μπορεί να λειτουργεί τόσο για επιβατικά όσο και για εμπορευματικά και προαστιακά τρένα, θα ανακουφίσει το βεβαρημένο τμήμα ΣΚΑ-Θήβα και θα συνολικά θα διπλασιάσει τη μεταφορική ικανότητα του σιδηρόδρομου.

Το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο μελετών από τον ΟΣΕ και αποτελεί μία από τις μεγάλες ελπίδες του σιδηρόδρομου την επόμενη δεκαετία. Η μεγάλη Παράκαμψη Αττικής εκτός από το προφανές όφελος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενδυνάμωση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Πειραιά αλλά και την ταχύτερη μεταφορά τους από το λιμάνι προς την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Το συγκεκριμένο σχέδιο το επόμενο διάστημα θα το δούμε να φιγουράρει όλο και πιο συχνά στα μελλοντικά πλάνα των σιδηροδρομικών μεταφορών και όσο περνάει ο χρόνος και οι απαιτήσεις θα μεγαλώνουν τόσο θα γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη νέων γραμμών.

Πηγή:
- Σιδηρόδρομος: Σχεδιάζεται η μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής
http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/34124-sidirodromos-sxediazetai-i-megali-parakampsi-tis-attikis


3 σχόλια:

  1. Nick Fotis Φαραωνικό κι άχρηστο έργο, η χαρά των μελετητών

    Mixanikos Ose επιτρέψτε μου να διαφωνήσω...

    Mixanikos Ose ως προς το άχρηστο εννοώ...

    Nick Fotis Είμαι και επιεικής στον χαρακτηρισμό όταν το αποκαλώ άχρηστο.
    Θα ρουφήξει δισεκατομμύρια ευρώ σε μία μαύρη τρύπα, τύφλα να έχει το Καλλίδρομο, τα οποία θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν τρομερά το υπάρχον δίκτυο (μαζί και τις νέες γραμμές υπό κατασκευή).

    Εδώ δεν έχει σηματοδότηση το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ή οποία είναι απείρως σημαντικότερη.

    Με ένα τραίνο την ώρα στο Αθήνα-Οινόη, θέλουν και base tunnel τα παιδιά να παίζουν

    Τασος Καραγκουνης Αντί να φτιάξουν και να εκσυγχρονίσουν την υπάρχουσα υποδομή θέλουν να φτιάξουν άλλο ένα φαραωνικό κατασκεύασμα που θα αφεθεί σε λίγα χρόνια στην τύχη του.Θα μπορούσαν πχ να ανοίξουν σταθμούς Κιούρκα άγιο Στέφανο κλπ να φτιαχτεί η σηματοδότηση και όλα μια χαρά
    Μου αρέσει! · Απάντηση · 3 · 11 ώρες · Τροποποιήθηκε

    Δημήτρης Παπαδόπουλος Οταν στην απαρχαιομενη χαραξη του Αθηνα-Οινοη, το ICE 50 του 2005 ειχε ολικη διανυση 35 λεπτα και μαλιστα με ντηζελοκινητη ελξη, δεν δυναμαι να πιστεψω οτι με αναβαθμιση του τμηματος, με ανοιγμα καμπυλων, ευθυγραμισσεις, νεα υποδομη βαρεως τυπου και ηλεκτροκινηση, δεν θα μειωθει ο χρονος ουτε ενα 10λεπτο...
    Τη στιγμη μαλιστα που τα Ευρωπαικα δικτυα βριθουν τετοιων τμηματων, τα οποια τμηματα βρισκονται αναμεσα σε γραμμες 200χαω. Αλλα εκει βλεπεις οι κουτοφραγκοι φροντισαν να τα εκσυγχρονισουν και βελτιωσουν στο επακρο πριν αποτολμησουν την κατασκευη δαπανηρων εργων για νεες γραμμες. Οι εξυπνοΕλληναρες ομως μετα απο 3 μνημονια κι ακομη μυαλο δεν βαλανε. Εχουνε λεφτα για πεταμα...

    Giorgos Pappas Ακριβώς! Άρθρα σαν αυτό του γνωστού σάιτ δεν μας λένε ποτέ πόση είναι η χωρητικότητα του τμήματος μετά από την υπό σχεδιασμό αναβάθμιση του. Και με δεδομένο πως για τουλάχιστον 6 ώρες το βράδια δεν υπάρχει επιβατική κίνηση, αφήνοντας το ελεύθερο για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες τις COSCO και όποιου άλλου. 30 χρόνια σχεδόν αυξάνουμε την χωρητικότητα αυτού του δικτύου και μείνουμε την κίνηση του. Ας ξεκινήσουμε το αντίστροφο και βλέπουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Andy Garcia Τα γνωστα φαραωνικα...

    Ioannis Mparoutakis Η μαλακια πάει σύννεφο.

    Κωνσταντίνος Χαμπίδης Εντάξει τώρα, μιλάμε για αναδημοσίευση από ένα πραγματικά αστείο blog , το όποιοι δαπανα χρήματα και φαντασία στο να σχεδιάζει επί χάρτου, πάντα προς όφελος των κατασκευαστικων εταιρειών .

    Nick Fotis Ή πρόταση για base tunnel από Θριάσιο προς Σφίγγα διακινείται εδώ και χρόνια.

    Mixanikos Ose Η cosco κατέβασε 3 εκ κοντέινερ το 2015 στο λιμάνι από τα οποία η τραινοσε μετέφερε ούτε τα 150.000 (500 τραίνα που είχε στόχο ο Ζηλιασκόπουλος χ 30 πλατφόρμες και πολύ λέω). Ακόμη και αυτό το νούμερο (το 150.000) να είναι αλήθεια πρόκειται για το 0,5% (το μισό τις εκατό) της μεταφοράς. Η cosco επίσης λέει ότι μετά την εξαγορά της προβλήτας 1 από ΟΛΠ και την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής της προβλήτας 3 θα αυξήσει την χωρητικότητα του Πειραιά σε 7 εκ κοντέινερ το χρόνο, και επίσης σε ό,τι δηλώσεις του κάπτεν να βρει κανείς στο δίκτυο δεν παύει να σημειώνει ότι θεωρούν την επένδυσή τους ολοκληρωμένη μόνο σε συνέργεια με σιδηροδρομική μεταφορά. Το έργο της παράκαμψης μοιάζει ανόητο σήμερα αλλά τα φορτία που σχεδιάζονται να διακινηθούν στο μέλλον δεν έχουν καμία σχέση με ότι μπορεί να φανταστεί σήμερα το μυαλό μας. (Μάλλον τα κενά χρονικά διαστήματα της νύχτας δεν θα επαρκούν ούτε για ζήτω). Επίσης σύντομα ανοίγει η ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα. που σημαίνει ότι θα πυκνώσουν τα προαστιακά και άρα το πρωί θα γίνεται χαμός στο Πειραιάς - ΣΚΑ και δεν θα περισσεύει χρόνος για έμπορα. http://mixanikosose.blogspot.gr/2016/05/cosco_29.html
    Ας γνωρίσουμε το Ικόνιο (δηλαδή το εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά - έδρα της…

    Mixanikos Ose Υπενθυμίζω ότι πέρυσι ο "Αλέξης" με ένα λάμδα παρέστει στα εγκαίνια της νέας διώρυγας του Σουέζ που με κόστος 8 δις δολάρια έγινε διπλής κατεύθυνσης πλωτή σε όλο το μήκος της αυξάνοντας την χωρητικότητά της από 49 σε 97 μεγάλα πλοία το 24ωρο και τον μέσο χρόνο αναμονής κάθε πλοίου από 12 σε 3 ώρες. http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/08/blog-post_6.html
    Σήμερα τα εγκαίνια της επέκτασης της Διώρυγας του Σουεζ

    Mixanikos Ose Για αυτό λένε (όσοι αντιλαμβάνονται τι συμβαίνει γύρω τους) ότι όποιος κρατάει τα κλειδιά από τις ηλεκτράμαξες το 2017 (άιντε το 2018) θα χ.... στο τάλιρο. Και εμείς (οι Έλληνες φορολογούμενοι) τη στιγμή που θα βρέχει λεφτά (κατακλυσμό) θα κρατάμε ομπρέλα (θα έχουμε πουλήσει) την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτες...

    Mixanikos Ose Από την άλλη μπορεί να κάνω και λάθος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δημήτρης Παπαδόπουλος Πάρτε πρωτα μηχανοδηγους και τεχνίτες για τα τρενα σας για να μπορείτε να τα ππυκνώσετε, αυξήστε τα και μετα βλέπετε αν χρειαστεί νέα γραμμη.

    Mixanikos Ose Μα εδώ είναι το αστείο η τραινοσε όχι μόνο δεν μπορεί (δεν της επιτρέπουν οι διαδικασίες "εξυγίανσης") να προσλάβει μηχανοδηγούς αλλά έδιωξε κιόλας ως πλεονάζον προσωπικό καμιά 30αριά έτοιμους μηχανοδηγούς με εμπειρία 30 χρόνων το 2011 με υποχρεωτικές μετατάξεις σε νοσοκομεία ως τραυματιοφορείς και στην αρχαιολογία ως φύλακες !?!?!?!?!?http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/09/cosco.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή