Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Διαβάστε τι λέει η καθημερινή σε άρθρο για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ

της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
"Δεσμευτικό ενδιαφέρον από δύο εταιρείες έναντι τριών κατά τον προηγούμενο διαγωνισμό και μια νέα διοίκηση η οποία τάσσεται ανοιχτά κατά της ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) συνθέτουν την εικόνα του διαγωνισμού, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου. Πρόκειται για τη δεύτερη, μέσα σε λίγους μήνες, απόπειρα αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ, καθώς η προηγούμενη κηρύχθηκε άγονη ελλείψει επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Η πολλά υποσχόμενη κατά ορισμένους, προβληματική κατά άλλους, μοναδική ωστόσο εταιρεία στα Βαλκάνια που μπορεί να προσφέρει ευρωπαϊκή πιστοποίηση σε τροχαίο υλικό έχει περάσει από σαράντα κύματα, τα οποία αν δεν καταφέρει να ξεπεράσει τον Δεκέμβριο, θα οδηγηθεί σε ναυάγιο.
Τον περασμένο Ιούνιο διεξήχθη ο παράλληλος διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ με μοναδική κερδισμένη την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία βρέθηκε ενδιαφερόμενος ο οποίος προσέφερε 45 εκατ. ευρώ για την απόκτησή της. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA ήταν ο μοναδικός υποψήφιος επενδυτής στον οποίο κατακυρώθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία βρίσκεται σε εκκρεμότητα παρά το γεγονός ότι ο επικεφαλής της Ferrovie έχει διαμηνύσει ότι αυτή θα έχει ολοκληρωθεί την 1η Ιανουαρίου. Πληροφορίες, ωστόσο, αναφέρουν ότι η σύμβαση που πρέπει να υπογραφεί για τη μεταβίβαση βρίσκεται στα γραφεία του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο προς το παρόν καθυστερεί. Η ΕΕΣΣΤΥ, σε αντίθεση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έχει μπει ακόμη σε τροχιά.
Η έκβαση του διαγωνισμού του περασμένου καλοκαιριού αποτέλεσε έκπληξη, καθώς στη φάση εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει η Siemens, η γαλλική Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι. Ουδείς εκ των τριών τελικώς υπέβαλε δεσμευτική προσφορά.
Ενδεχόμενη νέα άγονη διαδικασία θα σημάνει το τέλος της εταιρείας. Ενθαρρυντικό, ωστόσο, κρίνεται το γεγονός ότι ο ανάδοχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκδήλωσε ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και από τη SKODA TRANSPORTATION a.s. Μπορεί η πρόσφατη ιστορία να έχει δείξει ότι η υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος δεν έχει απολύτως κανέναν δεσμευτικό χαρακτήρα, ωστόσο όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στους Ιταλούς, οι οποίοι πέραν του ότι έχουν ένα ευρύ πρόγραμμα επενδύσεων σε όλες τις θυγατρικές τους, κάνοντας μεγάλο άνοιγμα στην Ευρώπη, έχουν ένα επιπλέον κίνητρο για την ΕΕΣΣΤΥ μετά και την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την ίδια στιγμή, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ Γ. Αναγνωστόπουλος δεν παρέλειψε να τονίσει, από βήματος του συνεδρίου της ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών), ότι είναι αντίθετος με την πώληση της εταιρείας και πως θέλει αυτή να παραμείνει στο Δημόσιο. Και όλα αυτά μόλις λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η παράταση που είχε δοθεί για την εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ. Σημειώνεται ότι αντίστοιχη πρακτική είχε ακολουθήσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόλις τοποθετήθηκε, η οποία άφησε να εννοηθεί με ιδιαίτερη σαφήνεια ότι τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.
Δηλώσεις οι οποίες ωστόσο δεν εμπόδισαν την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ."

Πηγή:
- Δύο υποψήφιοι στον δεύτερο διαγωνισμό πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου