Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

Σιαμαία δίδυμα δημόσια σιδηροδρομικά μονοπώλια; Μην γελιέστε από την DB και την SNCF

Η Γαλλία και η Γερμανία είναι από καιρό οι ηγέτες της αντιπολίτευσης σε οποιοδήποτε σιδηροδρομικό ανταγωνισμό για επιβατικές υπηρεσίες, και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να ματαιώσουν τον θεμιτό ανταγωνισμό στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Τώρα η DB και η SNCF έχουν την τέλεια λύση στον ανταγωνισμό στη χώρα τους: θα ανταγωνίζονται με τον εαυτό τους μέσα στη δική τους εταιρεία συμμετοχών κρατώντας έτσι όλους τους άλλους έξω!


Έτσι, οι αμαξοστοιχίες μεγάλης ταχύτητας TGV της SNCF θα πρέπει να ανταγωνιστεί με την χαμηλού κόστους TGV Ouigo, ενώ και οι δύο υπηρεσίες λειτουργούν από την SNCF. Επίσης η  DB ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα εισαγάγει εναλλακτική λύση χαμηλού κόστους επιβατικών υπεραστικών σιδηροδρομικών μεταφορών, χρησιμοποιώντας τον παλιότερο στόλο της από το τροχαίο υλικό και επιτρέποντας έτσι φθηνότερα περιφερειακά εισιτήρια, ακόμη και την εισαγωγή Wifi! Αλλά αυτός ο νέος σιδηροδρομικός ανταγωνισμός είναι ένα πλήρες προπέτασμα καπνού!

Η DB ελέγχει τα περιουσιακά στοιχεία της υποδομής, την πώληση εισιτηρίων και το χρονοδιάγραμμα των δύο νεοσύστατων ανταγωνιστών στη Γερμανία, όπως και η SNCF στη Γαλλία. Αν ήθελαν πραγματικά τον ανταγωνισμό, τότε θα συμφωνούν επίσης να πωλούν εισιτήρια για όλους τους φορείς, να επιτρέπουν σε άλλους φορείς να χρησιμοποιούν το δημόσιο τροχαίο υλικό σε ανταγωνιστικές τιμές. Στην πραγματικότητα, θα είναι θετικοί απέναντι στις προτάσεις του 4ου σιδηροδρομικού πλαισίου για τους διαχειριστές υποδομής τους να είναι όχι μόνο ανεξάρτητοι, αλλά να είναι υπεύθυνοι για την κατανομή χωρητικότητας, τη διαχείριση του δικτύου και τη συντήρηση με έναν τρόπο που αντιμετωπίζει όλους τους φορείς δίκαια.

Ακόμη και η SNCF λέει ότι τώρα καλωσορίζει τον ανταγωνισμό, αλλά όχι στη Γαλλία, δεδομένου ότι υπάρχουν «σημαντικά κοινωνικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πρώτα» (δηλώσεις του Προέδρου των  SNCF Guillaume Pepy, Railway Gazette International March 2015).

Η μόνη λύση που θα φέρει τον ανταγωνισμό, την εξυπηρέτηση των πελατών και την ανάπτυξη στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι να ολοκληρωθεί η 4ο δέσμη για τους σιδηροδρόμους όπως προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Tony Berkeley

Πηγή:
- Siamese twin rail monopolies; don’t be fooled by DB and SNCF introducing competition within themselves!
http://www.think-railways.com/siamese-twin-rail-monopolies-dont-be-fooled-by-db-and-sncf-introducing-competition-within-themselves/

- Germany and France still trying to kill the PSO issues and keep their monopolies
http://www.think-railways.com/germany-and-france-still-trying-to-kill-the-pso-issues-and-keep-their-monopolies/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου