Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Έρευνες σχετικά με το τραγικό δυστύχημα στη νότια Ιταλία


Στις 12 Ιουλίου 2016, δύο επιβατηγά τραίνα συγκρούστηκαν μετωπικά, σε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Μπάρι-Barletta, μεταξύ των πόλεων Andria και Corato στην Απουλία περιοχή της νότιας Ιταλίας.

Τουλάχιστον 23 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 54 τραυματίστηκαν, ενώ τέσσερις άνθρωποι αγνοούνται. Τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο τμήμα αυτό του δικτύου διαχειρίζεται η σιδηροδρομική εταιρεία Ferrotramviaria .




Η γραμμή Μπάρι-Barletta είναι κανονικού εύρους , με εναέρια ηλεκτροδότηση 3.000 V DC.

Από τη δεκαετία του 1990 η γραμμή έχει ανακαινιστεί, και ως επί το πλείστον αναβαθμιστεί σε διπλή γραμμή . Το ατύχημα συνέβη στο τελευταίο τμήμα μεταξύ Corato και Andria που απομένει ως μονή γραμμή. Το τμήμα αυτό μήκους 12 χιλιομέτρων λειτουργεί με σηματοδότηση "τηλεφωνικού μπλοκ", όπου οι σταθμάρχες πρέπει να γνωστοποιούν την άφιξη των τρένων και να ενημερώνουν τους μηχανοδηγούς αν είναι ασφαλές να προχωρήσουν. Τον Απρίλιο του 2012 διατέθηκαν κονδύλια της ΕΕ για να αναβαθμίσει αυτό το τελευταίο τμήμα από μονή σε διπλή γραμμή, αλλά κατά τη στιγμή του δυστυχήματος το έργο ήταν μόλις σε διαδικασία δημοπράτησης.

Ατύχημα
Η σύγκρουση σημειώθηκε στις 11:30 τοπική ώρα (9:30 UTC ) στην ύπαιθρο, δίπλα σε ένα ελαιώνα.

Τα τραίνα που συγκρούστηκαν μετωπικά ήταν μια τετράδυμη Αυτοκινητάμαξα Stadler FLIRT ETR 340











και μια επίσης τετράδυμη αυτοκινητάμαξα Alstom Coradia ELT 200,











Οι δυο αυτοκινητάμαξες ταξίδευαν με μεγάλη ταχύτητα σε αντίθετες κατευθύνσεις, η αμαξ ET1023 νότια-ανατολικά από την Andria, ενώ η αμαξ. ET1018 βορειοδυτικά από Corato, με μέγιστη δρομολογιακή ταχύτητα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα (62 mph). Η συντριβή συνέβη σε μια καμπύλη, που δεν έδινε τη δυνατότητα σε κανένα μηχανοδηγό να φρενάρει πριν από τη σύγκρουση. Τα επικεφαλής οχήματα κάθε αυτοκινητάμαξας εκτροχιάστηκαν, ενώ τρία οχήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς από τη σύγκρουση.

Οι καιρικές συνθήκες τη στιγμή της σύγκρουσης ήταν πολύ καλές (καιρός αίθριος με ηλιοφάνεια και με θερμοκρασίες έως 40 ° C (104 ° F)).

Θύματα
Τουλάχιστον 23 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 54 τραυματίστηκαν. Ένας από τους δυο μηχανοδηγούς φέρεται να έχει σκοτωθεί, ενώ ο δεύτερος διασώθηκε αλλά σε κρίσιμη κατάσταση. Ένας γεωργός που εργαζόταν σε μια ελιά κοντά στο σημείο του δυστυχήματος σκοτώθηκε χτυπημένος από ένα κομμάτι μετάλλου που εκτινάχτηκε.

Διάσωση
Οι επιχειρήσεις διάσωσης ήταν δύσκολες λόγω της έλλειψης οδικής πρόσβασης προς το χώρο του δυστυχήματος. Ένα πρόχειρο νοσοκομείο στήθηκε δίπλα στο τόπο της συντριβής. Κάποιοι από τους τραυματίες μεταφέρθηκαν αεροπορικώς σε νοσοκομείο με ελικόπτερα. Πολλοί κάτοικοι της περιοχής προσφέρθηκαν για να δώσουν αίμα. Περίπου 200 άτομα προσωπικό των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης συμμετείχαν στην προσπάθεια διάσωσης, καθώς και μέλη του στρατού.

Αντιδράσεις
Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Matteo Renzi, διέκοψε τη σύντομη επίσκεψη του στο Μιλάνο και επέστρεψε στη Ρώμη. Ο Πρόεδρος της Ιταλίας, Σέρτζιο Ματαρέλα, εξέφρασε τα συλλυπητήρια του για τη συντριβή, το ίδιο και ο Πάπας Φραγκίσκος . Δήμαρχος του Corato Massimo Mazzilli είπε ότι η σκηνή ήταν «σαν να έπεσε ένα αεροπλάνο από τον ουρανό».

Διερεύνηση
Η υπηρεσία διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie (ANSF) είναι υπεύθυνη για τη διερεύνηση σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ιταλία. Η σιδηροδρομική επιχείρηση έχει δηλώσει ότι έχει στη διάθεσή της αρχεία των επικοινωνιών των σταθμών σε κάθε άκρο του τμήματος γραμμής του συμβάντος καθώς και τις τηλεφωνικές κλήσεις που έγιναν μεταξύ των σταθμαρχών και των δυο μηχανοδηγών. Το ένα από τα δυο καταγραφικά (μαύρα κουτιά) ανακτήθηκε από τα συντρίμμια.
















Πηγές:
- wiki: Andria–Corato train collision
https://en.wikipedia.org/wiki/Andria%E2%80%93Corato_train_collision

- Al menos 23 muertos en un choque de trenes al sur de Italia
http://internacional.elpais.com/internacional/2016/07/12/actualidad/1468322535_016672.html

- incidente tra Corato e Andria su linea Ferrotramviaria
http://www.ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/291-incidente-tra-corato-e-andria-su-linea-ferrotramviaria

- wiki:Ferrotramviaria
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrotramviaria
http://www.ferrovienordbarese.it/uploads/network_reg.jpg

- Scontro treni, Giuseppe Acquaviva morto: non era a bordo, ma nel campo
http://www.blitzquotidiano.it/cronaca-italia/scontro-treni-giuseppe-acquaviva-morto-non-era-a-bordo-ma-nel-campo-2508780/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου