Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016

Αγώνας δρόμου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ καθώς την επόμενη Τετάρτη 22 Ιουνίου οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές. Ωστόσο, απομένουν σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να διευθετηθούν ώστε να μην απαιτηθεί νέα-η πολλοστή - παράταση των διαγωνισμών.

Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία αναφέρουν ότι, σύμφωνα με τις υφιστάμενες ενδείξεις, η διαγωνιστική διαδικασία θα λάβει χώρα την επόμενη Τετάρτη και μέχρι τότε θα τακτοποιηθούν οι εκκρεμότητες. Ωστόσο, το ενδεχόμενο μίας νέας παράτασης δεν θα μπορούσε ακόμη οριστικά να αποκλειστεί, με το διαγωνισμό για τις δύο εταιρείες να έχει παραταθεί πέντε φορές τους τελευταίους επτά μήνες (Δεκ.2015, 28.03.2016, 26.06, 31.05, 22.06).


Ανοιχτά μέτωπα

Πάντως, ένα από τα ζητήματα που ολοκληρώθηκαν, έστω και στο "παρα-πέντε”, αφορά στην έγκριση των οικονομικών καταστάσεων για τη χρήση του 2015, καθώς το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε, κατά την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Δευτέρας 13 Ιουνίου, στην έγκρισή τους. Ωστόσο, εκκρεμεί η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, ενώ παραμένει άγνωστο εάν οι υπογραφές θα πέσουν έγκαιρα.

Όσον αφορά την εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ο διαγωνισμός πραγματοποιείται ταυτόχρονα με αυτόν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), εμφάνισε καθαρές ζημιές 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ebitda κατρακύλησε σε -15,3 εκατ. ευρώ έναντι -4,9 εκατ. ευρώ το 2014.

Την ίδια στιγμή, προβληματισμό προκαλεί στην αγορά το γεγονός ότι οι συμβάσεις της εταιρείας με την Cosco δεν είναι διαθέσιμες στη βάση δεδομένων (virtual data room) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο, ποια είναι η συμβολή του κινεζικού ομίλου στα μεγέθη της εταιρείας.

Σε κάθε περίπτωση, εάν ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, η λύση και η εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι θα αποτελέσει μονόδρομο, όπως ανέφεραν, πρόσφατα, από τη διοίκηση της εταιρείας. Ωστόσο, σιδηροδρομικοί δεν ασπάζονται τη συγκεκριμένη θέση, υποστηρίζοντας ότι θα χρησιμοποιήσουν νομικά "όπλα” κατά της υποχρέωσης της εταιρείας να επιστρέψει τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε από το Δημόσιο από το 2007 (χρονιά απόσχισης από τον ΟΣΕ) έως και το 2009.

Το επενδυτικό ενδιαφέρον

Παρόλ'αυτά, ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές υπάρχει. Την περασμένη εβδομάδα, στελέχη της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (Trenitalia) συναντήθηκαν με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ για να ενημερωθούν για τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ενδιαφέρον, που μέλλει να φανεί εάν θα μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές, εμφανίζουν και η ρωσική RZD αλλά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Παράλληλα, ο γαλλικός όμιλος Alstom και η γερμανική Siemens φαίνεται να αποτελούν "φαβορί” για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ.

Συνάντηση με Σπίρτζη ζητούν οι συνδικαλιστές

Εν μέσω όλων αυτών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, με επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (Χρ.Σπίρτζη-Μ.Χρυσοβελώνη) ζητά συνάντηση, κάτι που δεν έχει καταστεί δυνατό έως σήμερα παρά τις επανειλημμένες επιστολές”.

Η κατάργηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΕΕΣΣΤΥ, η υπαγωγή του ΟΣΕ στο νέο υπερταμείο και η προώθηση της συντήρησης της υποδομής με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ αποτελούν ορισμένα από τα ακανθώδη ζητήματα για τους σιδηροδρομικούς.

Πηγή:
- Αγώνας δρόμου για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
http://www.capital.gr/story/3133642


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου