Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

«Χέρι - χέρι» ΤΕΚΑΛ - Cosco για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, με ορίζοντα το… Θριάσιο

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ της Cosco στον Πειραιά.

Του Φώτη Φωτεινού

Σήμερα, η PCT (θυγατρική της Cosco) διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, οι οποίες έχουν - αθροιστικά - ετήσια δυναμικότητα 4,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (teu).

Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. O εφετινός στόχος αναφέρεται στα 3,25 εκατ. teu.



Ειδικότερα, η προβλήτα ΙΙ, με κατασκευαστικό κόστος 60,5 εκατ., παραδόθηκε το Μάιο του 2012, με ετήσια δυναμικότητα 3,2 εκατ. teu.

Αντίστοιχα, το ανατολικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ, ύψους 124 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί στο 95%, από το Μάιο του 2014 (το υπόλοιπο έχει να κάνει με την χωροταξική ενοποίησή του με το δυτικό τμήμα), με ετήσια δυναμικότητα 1,6 εκατ. teu.

Αυτή τη περίοδο διεξάγονται κατασκευαστικές εργασίες, από την εταιρεία ΤΕΚΑΛ (συμφερόντων Παναγιώτη Ψαλτάκου), στο δυτικό τμήμα (περιλαμβάνει και τη νέα προβλήτα για τα πετρελαιοειδή), έπειτα από την επίτευξη του νέου, φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ – Cosco.

Το δυτικό τμήμα της προβλήτας ΙΙΙ, κατασκευαστικού ύψους 143,4 εκατ., έχει συμβατικό χρόνο υλοποίησης τον Φεβρουάριο του 2018. Ωστόσο, η ΤΕΚΑΛ θα παραδώσει το 70% τον Ιούλιο του 2016.

Με τις ανωτέρω επενδύσεις, το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ και PCT) θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νέας γενιάς (άνω των 15.000 TEU ανά πλοίο) και μαζί με την προβλήτα Ι του ΟΛΠ, θα μπορεί να εξυπηρετεί άνω των 7,2 εκατ. teu (1 εκατ. ο ΟΛΠ και 6,2 εκατ. η Cosco).



Ωστόσο, τα σχέδια της Cosco και της TEKAΛ (αποτελούν μακροχρόνιους συνεργάτες από την κατασκευή της προβλήτας ΙΙ) δεν σταματούν εδώ. Επεκτείνονται σε αποθηκευτικούς χώρους και στη δημιουργία ενός μεγάλου logistics cluster στο Θριάσιο.

Βασικά στοιχεία του έργου της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ είναι τα ακόλουθα:

-Έναρξη: Φεβρουάριος 2015,

-Μήκος κρηπιδότοιχου: 826m,

-Ωφέλιμο βάθος: -18,50m & -19,50m,

-Συνολικό εμβαδόν :136.000 m2,

->7.000.000 τόνοι υλικού επίχωσης,

-145.000m3 σκυροδέματος,

-40 κυψελωτά κιβώτια ωπλισμένου σκυροδέματος (caissons),

-Συμβατικό χρονοδιάγραμμα: 36 μήνες,

-Δέσμευση για παράδοση: 70% του έργου σε 18 μήνες.



Κατασκευαστικές προκλήσεις

-Κατασκευή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του λιμένα,

-Εξέλιξη του έργου από τα βαθιά προς τα ρηχά,

-Δυναμική παρακολούθηση των καθιζήσεων,

-Εφαρμογή καινοτόμων κατασκευαστικών μεθόδων,

-Ταχεία κατασκευή caisson,

-Ικανοποίηση υψηλών ποιοτικών standards.

Πηγή:
- «Χέρι - χέρι» ΤΕΚΑΛ - Cosco για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, με ορίζοντα το… Θριάσιο.
http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/12951-xeri-xeri-tekal-cosco-gia-tin-kataskevi-tis-provlitas-iii-me-orizonta-to-thriasio.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου