Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Σε αναζήτηση των αιτίων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος



Δύο τραίνα της ίδιας ιδιωτικής εταιρίας Meridian συγκρούστηκαν μεταξύ τους το πρωί της Τρίτης σε μια περιοχή της Βαυαρίας 60 χιλ νοτιοανατολικά του Μονάχου.


Και οι δυο συρμοί ήταν πρόσφατα κατασκευασμένα τραίνα της εταιρίας Meridian (που λειτουργούν υπό το Transdev group) και ανήκουν στην Bayerische Oberlandbahn (BOB), μια ιδιωτική εταιρία σιδηροδρομικής μεταφοράς στη νότια Βαυαρία.  Η εταιρία αυτή ανήκει στην Veolia, μια γαλλική εταιρία, που δρομολογεί τραίνα σε όλο τον κόσμο και ανέλαβε να δρομολογεί τραίνα σε αυτή τη διαδρομή το 2013. Για την υποδομή είναι υπεύθυνη η εταιρία γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn.

Γερανοί συλλέγουν τα συντρίμια
Βαριά μηχανήματα (γερανοί) έχουν αρχίσει την απομάκρυνση των εκτροχιασμένων βαγονιών,
"θα είναι δύσκολο, δεν ξέρουμε πόσες μέρες θα απαιτηθούν για την απομάκρυνση τους" δήλωσε εκπρόσωπος της σιδηροδρομικής αρχής.

Το σύστημα σηματοδότησης πέρασε από έλεγχο την προηγούμενη εβδομάδα
Ο εκπρόσωπος μιας από τις εταιρίες που δρομολογούν τραίνα στην γραμμή του συμβάντος δήλωσε ότι η γραμμή είναι μονή με μήκος 37 χιλιόμετρα, ενώ διαθέτει μερικές παρακαμπτηρίους όπου τα τραίνα μπορούν να κάνουν "συνάντηση". Στο συγκεκριμένο σημείο συνεργάζονται αρκετές εατιρίες σιδηροδρομικής μεταφοράς και μέχρι σήμερα δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα συνεργασίας". ΕΠίσης πρόσθεσε ότι το σύστημα σηματοδότησης ελέγχθηκε την περασμένη εβδομάδα χωρίς να διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα.
Μαύρη Τρίτη
Ο αρχηγός της Βαυβαρέζικης αστυνομίας Robert Kopp δήλωσε ότι "ήταν η μαύρη Τρίτη στην περιοχή".

Χάρτης και αεροφωτογραφία του σημείου της σύγκρουσης
Εδώ μπορείτε να δείτε μια αεροφωτογραφία από δορυφόρο της περιοχής που τα δυο τραίνα συγκρούστηκαν. Το ποτάμι στην μια πλευρά και το πυκνό δάσος στην άλλη δυσκόλεψαν τη δουλειά των σωστικών συνεργείων.

"Τυχερή" η ημέρα του συμβάντος
Ο αρχηγός της Βαυβαρέζικης αστυνομίας Robert Kopp δήλωσε ότι αρχικά δεν γνωρίζαμε τον αριθμό των επιβατών. Μόνο μετά από κάποια ώρα πληροφορηθήκαμε ότι στα δυο τραίνα επέβαιναν μόνο 150 επιβάτες, επειδή ήταν ημέρα αργίας.

"Από αυτήν την άποψη μπορούμε να θεωρήσουμε ότι από καθαρή τύχη δεν θρηνήσαμε περισσότερα θύματα, γιατί σε μια νορμάλ εργάσιμη μέρα οι επιβάτες και άρα τα θύματα θα ήταν πολύ περισσότερα".

Επίσης επιβεβαίωση ότι δυο άνθρωποι αγνοούνται .

Δήλωση του υπουργού για τα αίτια του συμβάντος
Ο Βαυαρός υπουργός Herrmann  σχετικά με τα πιθανά αίτια του συμβάντος δήλωσε:

" Θα διεξάγουμε έρευνα για τα αίτια του συμβάντος ώστε να εξασφαλίσουμε ότι δυστυχήματα σαν αυτό δεν θα ξανασυμβούν στο μέλλον"

"Υπέρβαση" στο προγραμματισμένο σημείο (παρακαμπτήριος) συνάντησης των δυο συρμών 
"Τα δυο τραίνα έπρεπε να κάνουν "συνάντηση" σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο της γραμμής που δεν έγινε. Θα πρέπει να ερευνήσουμε το γιατί αυτό δεν έγινε" δήλωσε ο κ. Herrmann.

Τα μαύρα κουτιά βρέθηκαν
Δυο από τα τρία καταγραφικά έχουν ήδη εντοπιστεί από τα τραίνα προκειμένου να γίνει έρευνα για τα αίτια του συμβάντος.

Σύγκρουση σε καμπύλη της μονής γραμμής με περιορισμένη ορατότητα
Ο ομοσπονδιακός υπουργός μεταφορών Alexander Dobrindt μετέβη στο σημείο της σύγκρουσης και δήλωσε "είναι τρομακτικό".

"τα δυο τραίνα συγκρούστηκαν μετωπικά το ένα με το άλλο. Ο ένας θάλαμος οδήγησης έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Το όριο ταχύτητας στο σημείο είναι 100 χλμ./ώρα. Στο σημείο της σύγκρουσης υπάρχει καμπύλη και λόγω του πυκνού δάσους οι μηχανοδηγοί πρέπει να είχαν ελάχιστη οπτική επαφή και έτσι η σύγκρουση μάλλον έλαβε χώρα χωρίς να προλάβουν να φρενάρουν." 

"πρέπει να βρούμε τι ακριβώς έχει συμβεί, αν το αίτιο είναι τεχνική αστοχία ή ανθρώπινο λάθος" δήλωσε στο Associated press. 

Αεροφωτογραφίες από το σημείο 



Πολύ δύσκολη η πρόσβαση στο σημείο της σύγκρουσης
Τα σωστικά συνεργεία εργάζονται σε ένα πολύ δύσκολο σημείο. Δείτε το βίντεο:









Νεκροί οι δυο μηχανοδηγοί και οι δυο συνοδοί των αμαξοστοιχιών 
Η βαυαρική αστυνομία δήλωσε ότι ανάμεσα στους νεκρούς συγκαταλέγονται και οι δυο μηχανοδηγοί και οι δυο συνοδοί των αμαξοστοιχιών. 




Προηγούμενα θανατηφόρα σιδηροδρομικά συμβάντα στη Γερμανία
Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ είπε ότι τα τραίνα και η σιδηροτροχιά ήταν εξοπλισμένα με ένα σύστημα αυτόματης πέδησης. Το σύστημα αυτό εισήχθη στη Γερμανία μετά τον θάνατο 10 ανθρώπων, το 2011, κοντά στο Μαγδεβούργο, όταν ένας μηχανοδηγός αγνόησε δύο κόκκινους σηματοδότες προκαλώντας ένα από τα σοβαρότερα δυστυχήματα των τελευταίων ετών.

Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Γερμανία έγινε το 1998, όταν 101 άνθρωποι σκοτώθηκαν κοντά στην πόλη Έσεντε. Για το συμβάν αυτό μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ.


Πηγή:
- Germany train collision: As it happened This page automatically updates
http://www.bbc.com/news/live/world-europe-35530820

- Σε αναζήτηση των αιτίων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
http://www.dw.com/el/%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CF%85%CF%83%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82/a-19034903


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου