Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

Τραγική σύγκρoυσή τραίνου με φορτηγό στην Τσεχία

Στις 22 Ιουλίου 2015 μια επιβατική αμαξοστοιχία από Bohumín προς Františkovy Lázně συγκρούστηκε με ένα φορτηγό σε μια ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση κοντά στην Studénka στην  Τσεχική Δημοκρατία. Τρεις επιβάτες έχασαν τη ζωή τους και δεκαεπτά άλλοι τραυματίστηκαν. Ήταν η πιο θανατηφόρα καταστροφή τραίνου στην Τσεχική Δημοκρατία από το 2008, όταν μια οδική γέφυρα υπό κατασκευή κατέρρευσε ακριβώς μπροστά από αμαξοστοιχία που προσέγγισε το σημείο.


Στις 22 Ιουλίου 2015, ένας οδηγός φορτηγού της πολωνικής υπηκοότητας μετέφερε ένα φορτίο πλακών αλουμινίου από την Πολωνία στην Ουγγαρία . Ο οδηγός επέλεξε μια αργή και χρονοβόρα διαδρομή στους τοπικούς δρόμους, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για διόδια. Ο οδηγός πέρασε από μια φυλασσόμενη  ισόπεδη διάβαση με (ΑΣΙΔ Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης). Κατά τη διέλευσή του από τη διάβαση λειτουργούσαν τα ηχητικά και αναλάμποντα φωτεινά σήματα της διάβασης προς τους οδηγούς, ενώ οι μπάρες (δρύφρακτα) άρχισαν να κατεβαίνουν,

Ο οδηγός μπήκε στο διάβαση, όταν τα ερυθρά αναλάμποντα φωτεινά σήματα που συνοδεύονταν και από ηχητικό σήμα ήταν σε λειτουργία για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός οδήγησε στη διάβαση, παρά τις προειδοποιήσεις ενώ οι μπάρες κατέβηκαν εγκλωβίζοντας το φορτηγό στις ράγες.


Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στη συγκεκριμένη διάβαση οι μπάρες κατέβηκαν κλείνοντας και τις εισόδους και τις εξόδους της διάβασης ανά κατεύθυνση. 









Για το λόγο αυτό συνήθως στις ΑΣΙΔ προβλέπονται ημιδρύφρακτα (βλ. προδιαγραφές για ΑΣΙΔ της ΕΡΓΟΣΕτοποθετούνται ανά ένα προς κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας έτσι ώστε να να αποκλείουν την είσοδο ενός οχήματος στην διάβαση αλλά όχι την έξοδο ενός οδικού οχήματος που έχει ήδη μπει μέσα στη διάβαση τη στιγμή που κατεβαίνουν. Βέβαια στις περιπτώσεις αυτές κάποιοι ασυνείδητοι οδηγοί βρίσκουν την ευκαιρία να εισέλθουν στη διάβαση αφού κατέβουν οι μπάρες κάνοντας ζιγκ-ζαγκ...


Ο Πολωνός οδηγός, εγκλωβισμένος,  αντί να επιλέξει να σπάσει τις μπάρες (που κατασκευασμένες έτσι ώστε να επιτρέπουν ακόμη και σε μια μοτοσικλέτα να διαπεράσει το φράγμα ενώ ταυτόχρονα με τη θραύση τους στέλνεται αυτόματα ένα σήμα στοπ σε όλα τα τραίνα που προσεγγίζουν, ότι το σύστημα της διάβασης έχει παραβιαστεί) και να αποφύγει τη σύγκρουση, κινήθηκε με το φορτηγό του μόλις λίγα μέτρα προς τα εμπρός, 


Αποφεύγοντας έτσι στην επικείμενη σύγκρουση της καμπίνας του με τη διερχόμενη αμαξοστοιχία που τελικά συγκρούστηκε με το ρυμουλκούμενο τμήμα του φορτηγού που παρέμεινε πάνω στις ράγες φορτωμένο με φύλλα αλουμινίου. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα, ένας συρμός SC 512 Pendolino συγκρούστηκε με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα (99 mph) με τη φορτωμένη καρότσα του φορτηγού. 

Ο μηχανοδηγός τράβηξε το φρένο έκτακτης ανάγκης, καταφέρνοντας να επιβραδύνει το τραίνο από 160 χλμ/ώρα στα 142 χλμ/ώρα (88 mph) κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Ο συρμός σταμάτησε κατά μήκος του σιδηροδρομικού σταθμού Studénka, περίπου 500 μέτρα από το σημείο της σύγκρουσης. καταστρέφοντας ολοκληρωτικά το πλαίσιο του οχήματος, ενώ η καμπίνα του φορτηγού αποκόπηκε και έμεινε στη διάβαση με ελάχιστες ζημιές.


Δύο επιβάτες του τραίνου που κάθονται στο μπροστινό τμήμα του σκοτώθηκαν ακαριαία, ενώ ο οδηγός του τρένου έχασε το πόδι του και υπέστη περαιτέρω σοβαρούς τραυματισμούς, συμπεριλαμβανομένων των σπονδυλική του στήλη, καθώς πάνω από τρεις τόνοι λαμαρίνας πέρασαν μέσα από την καμπίνα του οδηγού, στην καμπίνα επιβατών. Άλλοι δώδεκα άνθρωποι από τους 170 περίπου επιβάτες του τραίνου τραυματίστηκαν, ένας δε από αυτούς θανάσιμα.



Επίσης το τραίνο και τα συντρίμμια της καρότσας προκάλεσαν μεγάλες ζημιές, τραυματίζοντας έξι ανθρώπους στην αποβάθρα του σταθμού












Ο οδηγός του φορτηγού, που σαν από θαύμα δεν έπαθε τίποτε από τη σύγκρουση, συνελήφθη από την τσέχικη αστυνομία, ενώ προφυλακίστηκε μέχρι να δικαστεί αντιμετωπίζοντας ποινή φυλάκισης ως 10 χρόνια για την κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας του κοινού από αμέλεια.  .








Στο δικαστήριο δήλωσε ότι μετανιώνει για την πράξη του. Παραδέχτηκε ότι είχε δει το κόκκινο φωτεινό σήμα να αναβοσβήνει πριν την διάβαση. Ωστόσο ισχυρίζεται ότι δεν έπρεπε να σταματήσει στο φωτεινό σήμα αλλά ότι το σύστημα έπρεπε να έχει κατεβάσει τις μπάρες πιο νωρίς.  "Μου φάνηκε ότι ήταν μια αποτυχία του συστήματος ασφάλειας. Τότε είδα τον πλησιάζει Pendolino και δεν υπήρχε τίποτα να κάνω", είπε Sondaj στο δικαστήριο. 


Στο δικαστήριο, επίσης, έγινε γνωστό ότι ο οδηγός είχε εμπλακεί στην Πολωνία τα τελευταία χρόνια σε 19 τροχαίες παραβάσεις (κυρίως για υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση χωρίς άδεια, κλπ). 

Στον Πολωνό οδηγό πού είχε άγιο δίπλα του επιβλήθηκε τελικά ποινή φυλάκισης οκτώ ετών και αφαίρεση άδειας οδήγησης για δέκα χρόνια μετά την αποφυλάκισή του.

Πηγή:
- The tragic train collision with truck in Studenka/Czech Republic - 22.7.2015`
https://www.youtube.com/watch?v=HbchjMqaPW4

- 2015 Studénka train crash
https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Stud%C3%A9nka_train_crash

- Polish truck driver held in custody over train accident
http://www.praguepost.com/czech-news/praguepostnews/czech-news/polish-truck-driver-held-in-custody-over-train-accident

- Truck driver charged after misconduct at level crossing causes fatal traincrash
http://www.radio.cz/en/section/curraffrs/truck-driver-charged-after-misconduct-at-level-crossing-causes-fatal-traincrash

- When a high-speed train collides with a truck
http://motls.blogspot.gr/2015/07/when-high-speed-train-collides-with.html

- Když jsou závory nahoře, můžu jet, řekl k tragédii ve Studénce řidič kamiónu
http://www.novinky.cz/krimi/392970-kdyz-jsou-zavory-nahore-muzu-jet-rekl-k-tragedii-ve-studence-ridic-kamionu.html

- ΕΡΓΟΣΕ: ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΣΙΔ
http://www.ergose.gr/files/ergose_document/TSY_3_3_705.pdf

- An easy to use control system for model railroad grade crossing signals and layout automation
https://www.azatrax.com/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου