Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2016

Διπλή Έκθεση: Το πρώτο βήμα ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, του ΟΣΕ, έγινε τις παραμονές των Χριστουγέννων εκθέτοντας διπλά την κυβέρνηση

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα Η εποχή:

Το πρώτο βήμα ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, του ΟΣΕ, έγινε τις παραμονές των Χριστουγέννων εκθέτοντας διπλά την κυβέρνηση. Στις 22 Δεκεμβρίου, με πλήρη μυστικότητα και όχι στην έδρα του ΟΣΕ, στην Καρόλου, συνήλθε, φρουρούμενο αυστηρά από πάνοπλους αστυνομικούς, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Γκάζι, σε χώρο του Δήμου Αθηναίων, για να αποφασίσει σχετικά με τις δι-εταιρικές σχέσεις της δημόσιας επιχείρησης. Συγκεκριμένα, επρόκειτο να εγκριθεί σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ. Η σύμβαση όμως ήταν λεόντειος.  Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καταβάλει 40 εκατ. ευρώ το χρόνο στην ΕΕΣΣΤΥ έναντι 23 εκατ. που κατέβαλλε το 2015, ποσό το οποίο είχε θεωρήσει ιδιαίτερα υψηλό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 



Όμως, η υπερβολική ετήσια αμοιβή επιδιώκεται για να είναι ελκυστική η ΕΕΣΣΤΥ και να μπορέσει να ιδιωτικοποιηθεί. Τη σίγουρη δουλειά, ως φαίνεται, σειρά έχουν αυτή τη φορά να κερδίσουν οι Γάλλοι. Εκπρόσωποι των κρατικών γαλλικών σιδηροδρόμων συνόδευαν προς τούτο τον κ. Ολάντ στο πρόσφατο ταξίδι του στην Αθήνα.
Όπως ήταν αναμενόμενο και αναγκαίο, οι εργαζόμενοι αντέδρασαν. Μέλη των ΔΣ των σωματείων τους παρευρέθηκαν εκεί και ζήτησαν να μη γίνει η εν κρυπτώ συνεδρίαση του ακέφαλου, εξάλλου, ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύστερα από την παραίτηση του προέδρου της. Ζήτησαν δε να επιδώσουν υπόμνημα στο ΔΣ με τις θέσεις της ΠΟΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών).
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο αρνήθηκε, αλλά πρωτοστατούντος του εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ στο ΔΣ κάλεσε την αστυνομία να παρέμβει και με προτεταμένα τα όπλα, σε άοπλους ολιγάριθμους συνδικαλιστές, επιδόθηκε σε ένα μάθημα τρομοκράτησης, όπως καταγγέλλουν στις ανακοινώσεις τους τα σωματεία. Οι συνδικαλιστές, όπως καταγγέλλουν, συνοδεύονταν από ένοπλους φρουρούς. Ακόμη και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, όταν προσέρχονταν στο χώρο που θα συνεδρίαζε το ΔΣ.
Η συνεδρίαση, τελικά, δεν ολοκληρώθηκε, αλλά προφανώς θα επιχειρηθεί ξανά. Όποιος θεωρεί ότι η υπερβολική αμοιβή για τη συντήρηση ευνοεί παράλογα την ΕΕΣΣΤΥ και άρα υπονομεύει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μάλλον βιάζεται, γιατί δεν ξέρει όλα τα κομμάτια του παζλ. Για παράδειγμα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζεται να ενοικιάσει από την ΓΕΑΟΣΕ το τροχαίο υλικό της (βαγόνια, μηχανές κ.λπ.) σε πολύ χαμηλή τιμή. Να σημειώσουμε ότι μνημονιακή υποχρέωση είναι η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι της ΓΕΑΟΣΕ άρα η τελευταία μπορεί να έχει ζημιές…
Εν τω μεταξύ, τα ΔΣ των σωματείων του ΟΣΕ εξέδωσαν ανακοινώσεις που καταγγέλλουν την κυβέρνηση για όσα έγιναν στις 22 Δεκεμβρίου και το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ. Ανακοίνωση, όμως, εξέδωσε και το συντονιστικό της οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ.

Πηγή:
Διπλή Έκθεση: Το πρώτο βήμα ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, του ΟΣΕ, έγινε τις παραμονές των Χριστουγέννων εκθέτοντας διπλά την κυβέρνηση
http://www.epohi.gr/portal/politiki/20599-dipli-ekthesi

3 σχόλια:

  1. Dimitrios K. Katsoudas:
    Κάπου πάσχει το πράγμα συνωμοσιολογικά διότι απλώς πουλιέται ΚΑΙ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άρα αν θέλουν να κάνουν ελκυστική (με νέα έσοδα) την ΕΕΣΣΤΥ γιατί να κάνουν...αποκρουστική (με νέα έξοδα) την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;; Και οι δυο πωλούνται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. μα και τις δυο κάνουν ελκυστικότατες!!! απλά η ΕΕΣΣΤΥ μάλλον μέχρι σήμερα δεν είχε πάρει κανένα πριμ εκτός από τη σύμβαση μίσθωσης για 30 νομίζω χρόνια των εγκαταστάσεων που την κάνει αποκλειστικό σχεδόν μονοπωλιακό παίκτη στη συντήρηση τραίνων στην Ελλάδα. Οποιοσδήποτε επίδοξος ανταγωνιστή θα πρέπει να ¨επενδύσει¨ πολλά δις για οικόπεδα και εγκαταστάσεις (και που να βρει οικόπεδα και άδειες δίπλα στους σταθμούς στις μεγάλες πόλεις). Απλά τα χρήματα που εισπράττει σήμερα από την τραινοσε ήταν ελάχιστα και δεν άφηνα καλό περιθώριο κέρδους και έτσι προσπαθούν να της δώσουν προίκα αναβαθμισμένη σύμβαση με την τραινοσε και μια νέα γενναία σύμβαση για ανάταξη του τροχαίου υλικού που ακινητεί, για τουλάχιστον 3-5 χρόνια. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τρελά περιθώρια κέρδους αν αξιοποιήσει τις συνθήκες:: α) ήδη από 6 Αυγούστου 2015 το Σουέζ έχει γίνει διπλής κατεύθυνσης και περνάνε 97 πλοία τη μέρα αντί για 49!!!, β) η COSCO Με την προβλήτα Ν3 που χτίζει-μπαζώνει μέσα στη θάλασσα σήμερα εκτιμά ότι στο τέλος του 2016 θα εκτινάξει την λειτουργία της από 3 εκ εμπορευματοκιβώτια το χρόνο σε 6!!! και τα σιδηροδρομικά έργα στο Τιθορέα - Δομοκός ολοκληρώνονται με γρήγορους ρυθμούς!!! (ίσως ο ορίζοντας του 2018 είναι πραγματικά εφικτός). Τα κέρδη της θα εκτιναχτούν ξαφνικά σε άλλες διαστάσεις. και τότε μόνο θα αντιληφθούν ίσως κάποιοι ¨οικονομικοί αναλυτές" τι κότα (με χρυσά αυγά) ξεπούλησε το δημόσιο για ένα ψίχουλα!!!

      Διαγραφή