Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΠΟΚΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗ Στις ράγες του ΟΣΕ «τρέχει» η πρώτη ιδιωτική εταιρεία

Της Μαρίας Μόσχου
«Ανοίγει» η αγορά σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας με το δίκτυο του ΟΣΕ να προσελκύει για πρώτη φορά ιδιώτες - χρήστες. Η ανάπτυξη των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την Κ. Ευρώπη, η λειτουργία της γραμμής από το Ικόνιο στο Θριάσιο Πεδίο και η ανάθεση των τελευταίων έργων αναβάθμισης της γραμμής που θα οδηγήσουν σε σημαντική μείωση των χρόνων διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη από το τέλος του 2016 στις τρεισήμισι ώρες, άλλαξε την εικόνα των ελληνικών σιδηροδρόμων και προσέλκυσε ιδιώτες επενδυτές. Και αυτό παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια από την έκδοση της πρώτης υπουργικής απόφασης που εναρμόνιζε την ευρωπαϊκή με την ελληνική νομοθεσία και επέτρεπε τη χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας και από άλλες εταιρείες.


Ο πρώτος ανταγωνιστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα τροχοδρομήσει πάνω στις ελληνικές ράγες και θα διεκδικήσει κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας μας είναι η Rail Cargo Logistics Goldair. Η είσοδο ιδιώτη στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας θα αλλάξει τα δεδομένα, καθώς πλέον το σιδηροδρομικό δίκτυο θα πρέπει να εξυπηρετεί επιπλέον τρένα σε συγκεκριμένες ώρες, οπότε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πρώτη φορά θα πρέπει να προγραμματίσει τα δικά της δρομολόγια.
Η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει σε ιδιώτη την εκτέλεση τόσο εμπορευματικών όσο και επιβατικών μεταφορών καταβάλλοντας τέλη χρήσης για την υποδομή. Διαχειριστής είναι η Ρυθμιστική Αρχής Σιδηροδρόμων, που χορηγεί άδειες σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις αναλαμβάνοντας και τον μετέπειτα έλεγχό τους.
Η άδεια
Το πρώτο βήμα για την πρόσβαση στη σιδηροδρομική υποδομή είναι η απόκτηση άδειας σιδηροδρομικής επιχείρησης από τη ΡΑΣ, με ισχύ πέντε χρόνια, η οποία συνοδεύεται από φάκελο με τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη φερεγγυότητα, τη χρηματοοικονομική επιφάνεια, την επαγγελματική ικανότητα και την κάλυψη της αστικής ευθύνης της αιτούσης.
Παράλληλα, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 50.000 ευρώ ως παράβολο υπέρ του Δημοσίου. Οι άδειες που έχουν χορηγηθεί σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις από τους αρμόδιους φορείς άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ισχύουν και στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που μία σιδηροδρομική επιχείρηση είναι κάτοχος αδείας άλλου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και προτίθεται να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, θα πρέπει να το γνωστοποιεί στη ΡΑΣ πριν προχωρήσει στην απόκτηση πιστοποιητικού ασφάλειας και στη σύναψη συμφωνίας πρόσβασης με τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής.
Παράλληλα, στην αίτηση αναφέρεται το είδος των μεταφορικών υπηρεσιών που θα εκτελεί η σιδηροδρομική επιχείρηση, επιβατικές ή και εμπορευματικές, η γεωγραφική κάλυψη (όλο ή ορισμένο μέρος του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου) και τέλος η πληροφορία εάν η δραστηριότητα της επιχείρησης θα αφορά την παροχή έλξης μόνο σε οχήματα άλλων μεταφορέων ή πλήρων συρμών.
Πιστοποιητικό ασφαλείας
Απαραίτητη επίσης προϋπόθεση για την πρόσβαση στη σιδηροδρομική υποδομή είναι η χορήγηση πιστοποιητικού ασφάλειας από το τμήμα Ασφάλειας Σιδηροδρόμων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η παροχή πρόσβασης από τον διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής.
Μετοχικό κεφάλαιο 1 εκατ.
Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ
Η Rail Cargo Logistics Goldair είναι η νεοσυσταθείσα εταιρεία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων που είναι ένας Ευρωπαϊκός κολοσσός εκτεινόμενος σε 16 χώρες της Ευρώπης, με τζίρο 2,4 δισ. ευρώ, με ανθρώπινο δυναμικό 8.200 εργαζομένων, με τροχαίο υλικό 624 ηλεκτρικές και πετρελαιοκίνητες μηχανές έλξης και περισσότερα από 26.500 βαγόνια όλων των τύπων (συμβατικά, containers, δεξαμενές, ξυλείας, αυτοκινήτων, αποβλήτων) και του ομίλου Goldair που είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους μεταφορών και Logistics.
Η νέα εταιρεία με μετοχικό κεφάλαιο 1 εκατ. ευρώ προχωρά σε επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ σε διάστημα 18-24 μηνών με στόχο να αναπτύξει τη δραστηριότητα της μεταφοράς εμπορευμάτων με όλους τους τύπους βαγονιών δηλαδή με συμβατικά βαγόνια, με container (Intermodal), με βαγόνια για χύδην φορτία (πρώτων υλών), με βαγόνια μεταφοράς υγρών (δεξαμενές), ξυλείας, αυτοκινήτων, αποβλήτων κ.ά.-και με σκοπό να καλύψει πλήρως όλες τις ανάγκες μεταφοράς προϊόντων από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη προς την Ελλάδα και αντίστροφα. Για το 2015 πέραν του υφιστάμενου έργου το οποίο εκτελείται με συμβατικά βαγόνια ημερησίως από ένα προορισμό στην Ευρώπη, στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει τρία κέντρα διαλογής και σύνθεσης συρμών στην νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη, που θα μπορούν να υποστηρίξουν μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές.
Παράλληλα, η μεγάλη ανάπτυξη της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) θα βοηθήσει στην δημιουργία ειδικών συρμών με container, τα οποία θα υποστηρίξουν σε μεγάλο βαθμό τις εξαγωγές της χώρας μας αλλά και θα εξυπηρετήσουν ανάγκες μεταφοράς φορτίων που χρησιμοποιούν ως πύλη εισόδου τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης με προορισμό χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και αντίστροφα.

Πηγή:
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΠΟΚΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗ - Στις ράγες του ΟΣΕ «τρέχει» η πρώτη ιδιωτική εταιρεία
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113462351


Δείτε περισσότερα:
- Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι αυξάνουν τις εμπορευματικές τους μεταφορές σε επίπεδα ρεκόρ!!!
http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/09/blog-post_78.html 

- Έκπληκτος με το σχέδιο ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζεται ο διευθυντής των Αυστριακών Σιδηροδρόμων
http://mixanikosose.blogspot.gr/2015/07/blog-post_27.html




1 σχόλιο:

  1. Thomas Mantzafinis Άντε να μπουν οι ιδιώτες γιατί με το δημόσιο χάλι δεν πάει μπροστά το πράγμα.

    Tassos Lambropoulos Η RCL φαίνεται ότι πράγματι ψάχνεται να πάρει άδεια για Ελλάδα (ακόμα δεν έχει)
    Πάντως από τους τρεις μεγάλους μεταφορείς που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (και για την ώρα είναι ΠΕΛΑΤΕΣ και όχι ανταγωνιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι τρίτη και καταϊδρωμένη
    (η σειρά είναι VTG, DBSchenker, RCL/τέως ExpressInterfracht)

    Tassos Lambropoulos Βέβαια υπάρχει και ένα σενάριο που τη φέρνει στο άλογο καβάλα: Η ιδιωτικοποίηση αποτυγχάνει, η ΕΕ μάς απαυτώνει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλείνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή